دستور رئیسی برای تعیین‌تکلیف اضافه برداشت بانک‌ها

12:06 - 1402/10/10
در شصت‌وسومین اجلاس سالانه مجمع عمومی و فوق‌العاده بانک مرکزی که روز گذشته برگزار شد رئیسی عنوان داشت باید نسبت به اضافه‌برداشت از بانک مرکزی حساس بود و ارائه وثیقه مورد اعتماد از طرف بانک‌ها برای برداشت از بانک مرکزی مهم است. چند بانک و موسسه مالی در کشور وجود دارن که از بانک مرکزی اضافه‌برداشت دارند؛ پرونده این‌ها باید سریعا مشخص شود.

فرابورس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل نبود متقاضی عرضه بلوک 51 درصدی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که قرار بود در  12 دی انجام شود، عرضه آنها لغو گردیده.

همچنین جلسات کمیسیون تلفیق بودجه 1403 از روز دوشنبه این هفته و بعد از پایان مهلت 5 روزه کمیسیون‌ها برای رسیدگی به پیشنهادهای نماینده‌ها شروع خواهد شد.

شرکت شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان نیز اعلام کرده است که به دلیل اعمال محدودیت مصرف گاز صنایع در فصل سرما از تاریخ 10 دی ماه 1402، تولیدات این شرکت متوقف می‌شود.

شرکت پتروشیمی خراسان نیز همچون فغدیر با مشکل گاز مواجه شده است و عنوان داشته که از 8 دی ماه ظرفیت واحدهای آمونیاک و اوره را به 70 درصد کاهش داده و واحد کریستال ملامین را به طور کامل از مدار تولید خارج کرده است.