گزارش اکوایران از معاملات بازار سهام؛

بورس در رکود / ارزش معاملات ریزش کرد

17:37 - 1402/06/22
امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 650 میلیارد تومان رسید.

 در معاملات روز چهارشنبه بیست و دوم شهریور 1402، شاخص کل بورس تهران 308 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 126 هزار و 770 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش 581 واحد در رقم 718 هزار و 54 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 35 واحدی به رقم 26 هزار و 417 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با کاهش 43 واحدی به سطح 128 هزار و 819 واحد رسید. 

ششمین خروج سرمایه از بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای ششمین روز منفی شد و 181 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.  

امروز نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 16 میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای فملی، خبهمن، شبندر، وتجارت و خگستر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ذوب، بتهران و حفارس اختصاص داشت.

بورس در رکود / ارزش معاملات ریزش کرد18

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌  بورس  و فرابورس

امروز نمادهای فارس، حکشتی و ومعادن نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل شپنا، فملی و شبندر از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای خاور، زاگرس و وسپهر بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند و نمادهای تماوند، فزر و ثپردیس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و شسینا و شپنا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز بمولد، فن افزار و دی بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 471 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 264 میلیارد تومان بود که 24 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 650 میلیارد تومان رسید. 

بورس در رکود / ارزش معاملات ریزش کرد11

نمادهای پرمعامله بازار سهام 

در معاملات امروز نماد شسینا بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 86 میلیارد تومان بود. 

پس از شسینا، ذوب بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خگستر و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام حفارس با تعداد 282 میلیون و 331 هزار و 399 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به ذوب تعلق داشت. دو نماد خودرو و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 69 نماد صف خرید داشتند و 41 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 23 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 221 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 5 درصدی به 376 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس در رکود / ارزش معاملات ریزش کرد1