راهنمای کامل خرید میلگرد (10 نکته مهم)

خرید میلگرد باکیفیت تنها در صورتی ممکن است که با نحوه خرید و نکات آن به خوبی آشنایی داشته باشیم. در نتیجه راهنمای کامل خرید میلگرد همان چیزی است که به آن احتیاج دارید.
کاربرد میلگرد برای اجرای انواع پروژه‌ها از جمله ساخت‌وساز، یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از میلگرد است. خرید میلگرد باکیفیت هم از جمله مهم‌ترین مسائلی است که تنها با آشنایی کامل از مراحل و نکات خرید میلگرد، به همراه اطلاع از قیمت میلگرد امروز در بازار امکان‌پذیر است.
در ادامه با بررسی دقیق راهنمای کامل خرید میلگرد، 10 مورد از مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید میلگرد به آن‌ها توجه داشته باشید را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

نکات مهم راهنمای خرید میلگرد

اولین موردی که باید درباره این راهنمای کامل بدانید این است که، برای خرید میلگرد به سه مقطع زمانی توجه می‌کنیم:
  • قبل از خرید میلگرد
  •  حین خرید میلگرد
  • بعد از خرید میلگرد
با در نظر گرفتن این سه مقطع زمانی، راهنمای کامل خرید میلگرد و فهم آن ساده‌تر می‌شود. در نتیجه در ادامه با در نظر داشتن این موارد 10 نکته مهم خرید میلگرد را برای شما شرح خواهیم داد.

نکات مهم قبل از خرید میلگرد

برای خرید میلگرد باکیفیت با قیمت مناسب، توجه به نکات مهم قبل از خرید بسیار مهم است. این نکات عبارتند از: 
1. انتخاب نوع و ابعاد
2. محاسبه وزن میلگرد
3. تصمیم‌گیری برای خرید از بنگاه، کارخانه یا شرکت‌های بازرگانی
که در ادامه هر کدام از این موارد را به اختصار توضیح خواهیم داد.

نوع و ابعاد میلگرد

یکی از موارد مهم و اثرگذار قبل از خرید میلگرد در نظر گرفتن نوع و ابعاد آن است. در حال حاضر، میلگردهای موجود در بازار به سه صورت آجدار، ساده و کلاف به فروش می‌رسند. علاوه‌بر این، این میلگردها با استانداردهای A2، A3 و A4 تولید می‌شوند و سایز آن‌ها به‌طور معمول از 8 تا 40 میلی‌متر است. در میان تمام این میلگردها هم، برخی از میلگردها هستند که علاوه‌بر کیفیت بسیار خوبشان، قیمت مناسبی هم دارند. به‌طورمثال در این لیست میلگرد نیشابور از جمله بهترین میلگردهایی است که در بازار وجود دارد و توسط کارخانه فولاد خراسان تولید می‌شود.

وزن میلگرد

یکی دیگر از موارد مهم قبل از خرید میلگرد که باید به آن توجه کنید، وزن نهایی میلگردهایی است که قصد خریدشان را دارید. در واقع با توجه به اینکه وزن میلگرد به‌صورت مستقیم با قیمت نهایی خرید آن ارتباط دارد، عدم توجه به این مورد می‌تواند در نهایت باعث افزایش هزینه‌های شما بشود و شما را با کمبود بودجه مواجه کند.

خرید میلگرد از بنگاه، کارخانه یا شرکت‌ها بازرگانی

قبل از خرید میلگرد یکی دیگر از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، خرید از بنگاه، کارخانه یا شرکت‌های بازرگانی است. دلیل توجه به این مسئله هم قبل از خرید، به‌طور مستقیم به قیمت و کیفیت میلگرد بازمی‌گردد. اما خرید میلگرد از این مراجع، چه تفاوت‌هایی دارد؟ در ادامه درباره هر مورد توضیحی مختصر خواهیم داد.
  •  خرید میلگرد از کارخانه برای مشتریانی مناسب است که بیش از یک تریلی (معادل یک ظرفیت برابر 24 تن) خرید دارند. چراکه در این حالت امکان برخورداری از قیمت پایین‌تر امکان‌پذیر است.
  • بنگاه‌های آهن‌آلات مراجع دیگری هستند که امکان خرید انواع مقاطع فولادی همچون میلگرد با حجم کم، در آن‌ها وجود دارد. از جمله مزایای خرید میلگرد از بنگاه می‌شود به عدم محدودیت در حداقل میزان خرید و خرید از بنگاه با دسترسی ساده و ارسال با هزینه کمتر اشاره کرد. 
  • خرید میلگرد از شرکت‌های بازرگانی دیگر موردی است که باید به آن توجه کنید. در میان شرکت‌های مختلف اما، آهن‌رسان با ارائه بهترین خدمات و با بیش از سه دهه تجربه انواع میلگردهای محبوب در بازار را همچون میلگرد میانه، با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار خریداران می‌گذارد. از طرفی قیمت میلگرد میانه امروز از جمله مواردی است که قبل از خرید میلگرد باید به آن توجه داشته باشید و  بریا اطلاع از آن نیز می‌توانید به آهن‌رسان اطمینان کنید.

nkht_mhm_qbl_z_khryd_mylgrd_0.jpg

نکات مهم در هنگام خرید میلگرد

از نکاتی که قبل از خرید میلگرد باید مدنظر داشت که بگذریم، نکات مهم در هنگام خرید میلگرد مورد دیگری است که باید به آن توجه کافی داشته باشید. علی‌الخصوص که این موارد هنگام خرید میلگرد اهمیت پیدا می‌کند و به همین جهت نباید از آن غفلت کرد. نکاتی که در هنگام خرید میلگرد باید به آن‌‌ها توجه داشته باشید عبارتند از: 
4. آگاهی کامل نسبت به پیش‌نیازهای خرید
5. کیفیت میلگرد
6. سبک یا سنگین بودن میلگرد
7. مسافت (از مبدا خرید محصول تا محل تحویل)
در رابطه با این موارد، بد نیست بدانید که آگاهی کامل نسبت به پیش‌نیازهای خرید به نکات مهم قبل از خرید میلگرد بازمی‌گردد. در واقع اطلاع کامل از پیش‌نیازها پیش از خرید میلگرد، اهمیت بسیاری دارد که در انتخاب بهترین میلگرد با مناسب‌ترین قیمت نقش بسیار مهمی دارد. 
کیفیت میلگرد انتخابی مورد دیگری است که در حین خرید میلگرد باید به آن توجه داشته باشید. در واقع با توجه به اینکه کیفیت میلگرد با سلامت و ایمنی ساکنان یک ساختمان یا خانه به‌صورت مستقیم در ارتباط است، خرید میلگرد باکیفیت اهمیت دوچندانی دارد.
سبک و سنگین بودن میلگرد هم مورد دیگری است که در هنگام خرید میلگرد نقش پررنگی دارد. این مورد هم بر قیمت نهایی میلگرد تاثیرگذار است و هم اینکه در ساخت سازه نقش پررنگی دارد. طبیعتاً انتخاب میلگرد سبک و سنگین به نوع پروژه بستگی دارد؛ در واقع ممکن است به‌طور مثال، پروژه مورد نظرتان طوری باشد که نیاز داشته باشید تا از میلگردهایی با وزن بالا استفاده کنید. در این صورت چاره‌ای جز خرید میلگرد با همان حالت نخواهید داشت.
مورد آخر هم بعد مسافت است. در هنگام خرید میلگرد توجه به مسافت محل خرید میلگرد تا محل مورد نظرتان، موردی است که در نهایت در هزینه‌های نهایی خرید میلگرد تاثیر می‌گذارد.

نکات مهم بعد از خرید میلگرد

nkht_mhm_qbl_z_khryd_mylgrd.jpg
پس از خرید میلگرد هم با نکاتی روبه‌رو می‌شویم که این نکات عبارتند از:
8. تطابق میلگردها با فاکتور
9. جداسازی براساس اندازه
10. حفظ و نگهداری صحیح میلگردها
رعایت این نکات، در نتیجه باعث می‌شود تا بتوانید به بهترین نحوه از میلگردهای خریداری شده بهره ببرید و آنچه مدنظرتان است را به بهترین شکل اجرا کنید. در میان نکاتی که گفته شد، حفظ و نگهداری صحیح میلگردها بسیار مهم است و عدم توجه به آن باعث می‌شود تا درگیر هزینه‌های اضافی شوید.
سخن پایانی
در این مطلب از دنیای بورس سعی کردیم 10 مورد از مهم‌ترین نکات خرید میلگرد را به شما بگوییم و امیدوارم آنچه نیاز داشتید را به دست آورده باشید. در نهایت پیشنهاد ما به شما برای خرید میلگرد، اعتماد به فروشندگانی همچون آهن‌رسان است که با سابقه و تجربه خود در این حوزه، آماده ارائه انواع خدمات با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به شما هستند. 
Submitted by honarkar on