چه خبر از کدال؟ افزایش نرخ سوخت «وهور»

15:44 - 1402/06/04
شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) بیان داشت پیرو تصویب نامه هیئت وزیران مبنی بر "نیروگاه‌ها شامل نیروگاه‌های مقیاس کوچک و بزرگ که تمامی برق خود را به شبکه سراسری برق تحویل می‌دهند، مکلفند به ازای هر لیتر فراوده‌های نفتی و هر متر مکعب گاز طبیعی تحویلی مبلغ 750 ریال با احتساب عوارض و مالیات بر ارزش افزوده به صورت نقدی و تعهدی در قبال صورتحساب صادره توسط شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی گاز ایران به حساب شرکت توانیر و یا شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی حسب مورد واریز نمایند.

شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) بیان داشت پیرو تصویب نامه هیئت وزیران مبنی بر "نیروگاه‌ها -شامل نیروگاه‌های مقیاس کوچک و بزرگ که تمامی برق خود را به شبکه سراسری برق تحویل می‌دهند- مکلفند به ازای هر لیتر فراوده‌های نفتی و هر متر مکعب گاز طبیعی تحویلی مبلغ 750 ریال با احتساب عوارض و مالیات بر ارزش افزوده به صورت نقدی و تعهدی در قبال صورتحساب صادره توسط شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی گاز ایران به حساب شرکت توانیر و یا شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی حسب مورد واریز نمایند. با توجه به اینکه عمده درآمد این شرکت از محل سود سهام شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل می‌باشد و نیروگاه مذکور نیازی به تامین سوخت ندارد، لذا افزایش نرخ سوخت تاثیری بر درآمد این شرکت نخواهد داشت.

شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) افزایش سود عملیاتی و سود خالص را در دوره 6 ماهه منتهی به خرداد 1402 را ناشی از افزایش تولید محصولات ذرت بذری 704- ذرت بذری همیلتون به همراه افزایش نرخ لاین ذرت بذری مطرح کرده است.

بانک تجارت از برگزاری مزایده جهت واگذاری سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان نتیجه ای نگرفت.

توسعه فن افزار توسن (فن افزار) صورت های مالی تلفیقی 6 ماهه منتهی به خرداد 1402 را منتشر و عنوان کرد: در این دوره با افت 17 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل خود همراه شده و به مبلغ 158 میلیارد تومان رسیده است. همچنین سود خالص این شرکت با مبلغ 76 میلیارد تومانی در این دوره 29 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

شرکت سوژمیران (فسوژ) در خصوص گزارش منتشر شده در پایگاه خبری وزارت صنعت معدن تجارت و هیات دولت مبنی بر عوارض صادراتی بر روی صادرات اعلام کرد: محصول تولیدی این شرکت (کنسانتره سرب سولفیدی) از ابتدای سال 1402 مشمول عوارض گمرکی با نرخ نیم درصد می شود.

شرکت سوژمیران (فسوژ) اعلام کرد دو واحد آپارتمان شرکت واقع در تهران، بلوار نلسون ماندلا را از طریق مزایده به فروش می رساند.

شرکت باما (کاما) شش واحد آپارتمان شرکت واقع در تهران، بلوار نلسون ماندلا را از طریق مزایده به فروش می رساند.

همچنین شرکت باما اعلام کرد: طبق نامه گمرک جمهوری اسلامی ایران بخشنامه هیات وزیران (موضوع افزایش عوارض گمرکی صادراتی از نیم به 2 درصد از ابتدای سال 1402) تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

شرکت گروه صنعتی و معدنی امیر (وامیر) سه واحد آپارتمان شرکت واقع در تهران، بلوار نلسون ماندلا را از طریق مزایده به فروش می رساند.