بازارهای معاملاتی بیت ۲۴ راه‌اندازی شدند؛ پلتفرمی جدید با بیشترین بازار معاملاتی

14:33 - 1402/05/03
بیت 24 با داشتن بیش از 600 هزار کاربر، یکی از صرافی‌های مطرح کشور محسوب می‌شود.

این صرافی کارش را در سال 1398 با راه‌اندازی یک پلتفرم مبادله مستقیم یا همان OTC شروع کرد، اما چهار سال بعد نوبت به یکی از مهمترین اتفاقات در این پروژه رسید؛ سرانجام بازارهای معاملاتی P2P بیت 24 از راه رسیدند تا کاربران بتوانند در محیطی حرفه‌ای با استفاده از ابزارهای مختلف، رمز ارزها را در قیمت‌های مورد نظرشان خریداری کنند یا به فروش برسانند.

با در نظر گرفتن اهمیت سرعت معاملات در فضای پرنوسان ارزهای دیجیتال، بیت 24 از همان ابتدا هدفش را ارائه بستری برای خرید و فروش فوری دارایی‌های دیجیتال تعیین کرد، به همین دلیل به یکی از اولین پلتفرم‌های ایرانی با سیستم تسویه خودکار تبدیل شد. کافی است یک مرتبه از فروشگاه آن رمز ارز خرید کنید یا به فروش برسانید تا متوجه تفاوتش با رقبا شوید.

صرافی بیت 24 می‌خواهد پلتفرم P2P یا همان معاملات نظیر به نظیرش را بین رقبای ایرانی تبدیل به محصولی منحصربه‌فرد کند؛ در ابتدا قرار است صد بازار تومانی راه‌اندازی شود، اما به زودی بازارهای تتری برای تبادل بر مبنای قیمت دلار نیز اضافه خواهند شد. در فاز بعدی تعداد بازارها در هر کدام به بیش از 200 افزایش پیدا خواهد کرد تا از نظر تعداد بازارهای معاملاتی، بیت 24 گزینه‌ای بی‌رقیب شود.

آشنایی بیشتر با صرافی بیت 24

مجموعه ما دارای دو دفتر در شهر تهران است؛ دفتر اصلی در گیشا نبش خیابان شانزدهم واقع شده و دومین دفتر در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران (امیرآباد) قرار دارد. در مجموع، حدود 120 نفر در اینجا مشغول فعالیت هستند. آن‌ها به تیم‌های فنی، پشتیبانی، مارکتینگ و سئو، تولید محتوا، روابط عمومی، گرافیک و دیگر تیم‌ها دسته‌بندی شده‌اند و در بخش‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. این افراد در حوزه کاری خود متخصص بوده و جزو نیروهای کار گلچین شده هستند.

تعدد رمز ارزها

یکی از ویژگی‌های مهم Bit24 تعدد رمز ارزهای در دسترس برای معامله است؛ تا کنون امکان خرید و فروش بیش از پانصد رمز ارز مختلف فراهم شده و این تعداد به طور مستمر در حال افزایش است. تیم تحقیق توسعه مستمرا بازار را بررسی می‌کند تا در صورت یافتن پروژه‌ای با پتانسیل بالا، سریعا امکان معامله آن را فراهم کند. در اینجا با یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بیت 24 آشنا می‌شویم: رمز ارزهای جدید دارای پتانسیل بالا، قبل از این که جهش زیادی را تجربه کنند، به صرافی ما اضافه می‌شوند تا سرمایه‌گذاران بتوانند در بهترین قیمت‌های ممکن به بازار ورود کنند. اگر میزان خرید و فروش یک رمز ارز افزایش پیدا کند، بازار معاملاتی آن نیز به پلتفرم P2P اضافه خواهد شد.

کیف پول داخلی

کیف پول داخلی صرافی امکان ذخیره‌سازی بیشتر کوین‌ها و توکن‌ها را فراهم کرده و از امنیت بالایی برخوردار است. یکی از مهمترین مزایای به کار بردن این ابزار، بی‌نیاز شدن از پرداخت فی شبکه است، کارمزدی که توسط شبکه‌های بلاک چین بابت ایجاد تراکنش از شما دریافت می‌شود. بیت 24 دخالت و سهمی در آن ندارد و توسط نتورک مورد استفاده معین می‌شود. حالا که بحث کارمزد شد، بد نیست نگاهی به هزینه استفاده از خدمات این صرافی داشته باشیم.

کارمزد مبادلات

به منظور خرید ارزهای دیجیتال یا فروش آن‌ها در قسمت OTC کارمزدی از شما دریافت می‌شود. روش درآمدزایی شرکت از این قسمت، اختلاف جزئی بین قیمت خرید و فروش است. در بخش P2P اکنون کارمزد فقط 0.1 درصد است، اما احتمال تغییر جزئی در آینده وجود دارد.

کمترین و بیشترین میزان معامله

نکته‌ مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم، حداقل و حداکثر مقدار خرید و فروش است. برای اغلب ارزها سقفی معین نشده و می‌توان هر مقدار از آن‌ها را به فروش رساند. حین فروش اما باید کف 100 هزار تومانی را رعایت کرد. البته، برای ارزهای دارای قابلیت انتقال به والت بیت 24 می‌توان مبالغ پایین‌تر را هم فروخت، به این صورت که ارز را به کیف پول انتقال داد و سپس گزینه «فروش دارایی‌های خرد» را انتخاب کرد. در زمان خرید ارزهای دیجیتال باید حداقل 100 هزار تومان دریافت کنید، اما مشابه فروش، برای تعداد زیادی از رمز ارزها سقف خاصی وجود ندارد.

اپلیکیشن موبایل

برخلاف خیلی از صرافی‌ها که برنامه اندروید یا مخصوصا آی‌اواس خود را به صورت نسخه‌ای از وب‌سایت (وب ویو) ایجاد کرده‌اند، بیت 24 دارای نرم افزاری نیتیو برای دستگاه‌های اندروید و ایفون است که تجربه‌ای دلچسب از ترید ارزهای دیجیتال به کاربران ارائه می‌کند. این برنامه‌ها را می‌توان از فروشگاه‌های رسمی دو سیستم عامل نام برده یعنی گوگل پلی استور و اپ استور دریافت کرد.