چه خبر از کدال؟

رونمایی از صورت‌های مالی تلفیقی و علل رشد سود عملیاتی برخی از شرکت‌ها

16:03 - 1402/03/29
بانک پاسارگاد در خصوص صورت‌های مالی منتهی به اسفندماه شفاف‌سازی کرد. این بانک عمده‌ترین دلایل رشد 36 سود بانک از مبلغ 15 هزار و 519 میلیارد تومان در سال گذشته به مبلغ 211 میلیارد تومان برای سال مالی منتهی به اسفند 1401 را رشد درآمد تسهیلات اعطایی و همچنین سود تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی اشاره کرده است.

 

شرکت ایران‌خودرو در گزارش صورت‌های مالی تلفیقی منتهی به اسفند از شناسایی زیان 18 هزار میلیاردتومانی خبر داده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 16 درصد با افزایش زیان مواجه شده است.

شرکت سایپا (خساپا) نیز در گزارش ۱۲ماهه تلفیقی خود زیان خالصی به مبلغ 22 هزار میلیارد تومان شناسایی کرده که نسبت به دوره قبل با افزایش 64 درصدی در زیان روبرو شده است.

شرکت صنایع مس ایران نیز در ۱۲ماهه مبلغ 51 هزار و 803 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه سال قبل تنها 3 درصد رشد داشته است.

همچنین شرکت آسان پرداخت پرشین از رشد 44 درصدی سود خالص در ۱۲ماهه منتهی به 1401 نسبت به سال مشابه گذشته خبر داده است.

اما شرکت پتروشیمی نوری در ۱۲ماهه تلفیقی سود خالصی معادل 11 هزار و 362 میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره مالی مشابه قبل با کاهش 13 درصدی همراه شده است.

بانک پاسارگاد نیز در خصوص صورت‌های مالی منتهی به اسفندماه شفاف‌سازی کرد. این بانک عمده‌ترین دلایل رشد 36 سود بانک از مبلغ 15 هزار و 519 میلیارد تومان در سال گذشته به مبلغ 211 میلیارد تومان برای سال مالی منتهی به اسفند 1401 را رشد درآمد تسهیلات اعطایی و همچنین سود تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی اشاره کرده است.

شرکت پارس‌دارو نیز افزایش سود عملیاتی دوره مالی 29 اسفند 1401 نسبت به دوره مشابه سال پیشین را به دلیل افزایش درآمد سرمایه‌گذاری‌ها و تغییر در نرخ فروش محصولات دانسته است.

شرکت کیسون هم افزایش سود عملیاتی تلفیقی در دوره منتهی به 29 اسفندماه نسبت به دوره مشابه قبل را افزایش پروژه‌های در دست اجرای شرکت در دوره جدید و در نتیجه افزایش 70 درصدی درآمد اعلام کرده است.

شرکت پتروشیمی نوری اعلام کرد با توجه به عدم دریافت صورتحساب نهایی خوراک و برآورد نرخ میعانات گازی برای 5 ماهه اخر سال بر اساس پارامترهای موثر بر قیمت گذاری 7 ماهه اول سال، مبالغ واقعی _ برآوردی خوراک می تواند با صورتحساب نهایی دارای مغایرت باشد.

اما شرکت داروئی ره‌آورد از تأمین فروش به شرکت‌های دارویی اکسیر، پارس‌دارو، رازک، زاگرس فارمد پارس، تولید مواد اولیه داروپخش (تماد)، فارابی، کارخانجات داروپخش و ابوریحان به مبلغ 79 میلیارد تومان خبر داده است.

شرکت بهساز کاشانه تهران از معامله با شرکت کاغذ سبز خوزستان خبر داد. مبلغ قرارداد 215 میلیارد تومان است.

شرکت کارنجات صنعتی تبرک نیز مهم‌ترین دلایل افزایش سود عملیاتی این شرکت را ناشی از افزایش سود سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه تبلیغات دانسته است.

شرکت کارخانجات ایران مرینوس بیان داشت پس از بررسی پیشنهادهای رسیده به علت عدم کسب نصاب شرکت‌کنندگان مزایده و نوسانات قیمت املاک و نظر به اصل توجه حداکثری به مصالح شرکت و لزوم حفظ منافع حقوق سهام‌داران اعضا کمیسیون با ابطال آگهی مزایده موافقت کرده است.

در خصوص آگهی دعوت به مجامع نمادهای فگستر، فرابورس، کزغال، دتولید،  سهام‌داران خود را به مجمع‌عمومی و فوق‌العاده دعوت کردند.

اما نماد برکت از صادر شدن مجوز افزایش سرمایه 136% را از محل مطالبات حال شده سهامداران و توسط سازمان بورس خبر داده است. همچنین افزایش سرمایه 100 درصدی های وب از محل سود انباشته مورد تائید حسابرس قرار گرفت.