چه خبر از کدال؟ چرایی افزایش سود بانک تجارت و شفاف سازی خزامیا درباره افزایش نرخ

16:46 - 1402/03/27
اکوایران: بانک تجارت در خصوص برخی از موارد صورت‌های مالی خود شفاف‌سازی کرد. این بانک بیان کرد علت اختلاف درآمد تسهیلات در صورت سود و زیان با گزارش ماهانه ناشی از وصول مطالبات از مشتریان بوده که منجر به 6959 میلیارد تومان سود شده است.

به گزارش اکو ایران، بانک تجارت در خصوص برخی از موارد صورت‌های مالی و علت افزایش سود عملیاتی شفاف‌سازی کرد. این بانک بیان کرد علت اختلاف درآمد تسهیلات در صورت سود و زیان با گزارش ماهانه ناشی از وصول مطالبات از مشتریان در سال 1401 بوده که منجر به 6 هزار و 959 میلیارد تومان سود شده است. همچنین علت افزایش سود عملیاتی را افزایش درآمد تسهیلات ناشی از رشد 45 درصدی حجم تسهیلات نسبت به سال مالی 1400 و وصول بخشی از مطالبات و شناسایی سود به مبلغ 6959 میلیارد تومان مطرح کرده است.

 

شرکت زامیاد نیز  پیرو گزارش منتشر شده مبنی بر افزایش قیمت محصولات سبک تجاری این شرکت اعلام کرد منظور از قیمت پایه مصرف‌کننده در این افشا، قیمت فروش نهایی محصولات با احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده، بیمه و سایر موارد است.

شرکت فرو سیلیسیم خمین از توقف برخی فعالیت‌ها برابر ابلاغیه شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر و سهمیه مدیریت بار خبر داد.

شرکت ایران ارقام اعلام کرد در مناقصه بانک سپه با موضوع  خدمات نگهداری و پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خودپرداز برند GRG شرکت کرده است.

شرکت لابراتوارهای سینادارو نیز جهت سرویس اورهال 2 عدد کمپرسور اطلس کوپکو مناقصه برگزار می‌کند.

 اما شرکت تولید فیبر ایران (چفبیر) عنوان کرد؛ دو قطعه زمین خود را واقع در استان تهران از طریق مزایده عمومی به‌صورت نقد به اشخاص حقیقی و حقوقی به فروش می‌رساند.

شرکت نیان الکترونیک از انعقاد قرارداد تحویل 7414 عدد از انواع مختلف باتری به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل خبر داد که مبلغ قرارداد 102 میلیارد تومان است.

در خصوص آگهی دعوت به مجامع نمادهای گکوثر، وبوعلی، لخزر و کرومیت سهام‌داران خود را به مجمع‌عمومی و فوق‌العاده دعوت کردند.

اما سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 182 درصدی نماد شیران از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را صادر کرد.

همچنین مجوز افزایش سرمایه 519 درصدی نماد شلیا از محل سود انباشته توسط سازمان بورس صادر شده است.