نقشه بازار سهام در روز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲؛

رشد یک درصدی بورس در سومین روز ورود سرمایه به بازار

14:05 - 1402/01/27
روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای سومین روز کاری متوالی مثبت شد و 475 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

در معاملات روز یکشنبه، 27 فروردین 1402،  شاخص بورس  تهران 21 هزار و 117 واحد -معادل 94 صدم درصد- نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح 2 میلیون و 275 هزار و 64 واحد بالا آمد.

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با رشد 11 هزار و 417 واحد -معادل 1.5 درصد- در رقم 731 هزار و 157 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با رشد 276 واحدی به رقم 28 هزار و 887 واحد رسید. شاخص هم وزن در  فرابورس  هم روند صعودی داشت و با افزایش هزار و 419 واحد به سطح 128 هزار و 220 واحد رسید. 

تداوم ورود پول حقیقی به بورس 

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای سومین روز کاری متوالی مثبت شد و 475 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

امروز نماد غبشهر با 92 میلیارد تومان بیشترین ورود پول را داشت. پس از غبهشر، نمادهای حکشتی، اخابر و وپارس بیشترین ورود سرمایه حقیقی را داشتند. 

رشد یک درصدی بورس در سومین روز ورود سرمایه به بازار5

ارزش معاملات بورس 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 68 هزار و 240 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 46 هزار و 334  میلیارد تومان بود که 68 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 11 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 18 هزار و 232 میلیارد تومان رسید. 

جدول معاملات

در معاملات امروز نماد خاور (شرکت ایران خودرو دیزل) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 497 میلیارد تومان بود.

پس از خاور، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و خزامیا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خودرو و وکغدیر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) با تعداد یک میلیارد و 398 میلیون و 220 هزار و 351 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خاور تعلق داشت. دو نماد خودرو و دی نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

رشد یک درصدی بورس در سومین روز ورود سرمایه به بازار4

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز نمادهای پارسان، وامید، ومعادن، اخابر و شبندر بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل فارس، رمپنا و فملی نمادهایی بودند که مانع رشد بیشتر شاخص بودند. 

در فرابورس نیز نمادهای مارون، خاور و صبا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نمادهای هرمز، انتخاب و شپاس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، دی و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند. 

صف‌های خرید و فروش بازار 

در معاملات یکشنبه، 230 نماد صف خرید داشتند و 19 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 21 درصدی نسبت به روز قبل به 2 هزار و 88 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 950  درصدی به 42 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

رشد یک درصدی بورس در سومین روز ورود سرمایه به بازار17