پیش‌بینی تورم ایران در ۲۰۲۳

11:03 - 1402/01/20
در برنامه امروز کیوسک، 20 فروردین 1402، مهم‌ترین عناوین خبری و تیتر یک روزنامه‌های صبح تهران را مرور کردیم.

روزنامه هم‌میهن و روزنامه اعتماد به ترتیب با یک یادداشت و یک گفت‌وگو به موضوع حجاب پرداختند. عباس عبدی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر در یادداشتی در روزنامه هم‌میهن نوشت که راه‌حل مساله حجاب تنظیم دستور‌العمل تازه‌ای از سوی قوه قضاییه‌ است که از سوی مردم هم قابل پذیرش باشد.

معصومه ابتکار هم در گفت‌وگویی که با روزنامه اعتماد داشته، رویکردهای افراطی در بحث حجاب را نقد کرده و نسبت به خطر در مقابلِ هم قراردادن مردم هشدار داده است. روزنامه شرق هم در گفت‌وگو با دو جامعه‌شناس به این پرسش پاسخ داد که چرا زنان مساله هستند؟

در ادامه برنامه امروز، گزارش انتقادی روزنامه فرهیختگان و روزنامه کیهان درباره بازار خودرو را بررسی کردیم و بخش‌هایی از گزارش روزنامه دنیای اقتصاد از بانک جهانی را هم مرور کرده‌ایم.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با تیتر ریسک‌های ۲۰۲۳ اقتصاد ایران تحلیل کرد: گزارش جدید بانک جهانی، ریسک‌های اقتصادی ایران را معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی در سال جاری به رقم ۲ درصد و نرخ تورم نیز به ۴۹ درصد خواهد رسید. همچنین مطابق پیش‌بینی‌ها مسیر نرخ رشد اقتصادی در سال‌های آینده نزولی اما نرخ تورم اندکی کاهش دارد.