قیمت آپارتمان از انقلاب تا آزادی

15:09 - 1401/11/28
اکوایران: خرید خانه در حوالی دو میدان معروف، محبوب و قدیمی یعنی میدان انقلاب و میدان آزادی برای برخی‌ها جذاب است.

در این گزارش اکوایران، نگاهی به وضعیت بازار مسکن در حوالی میدان آزادی و میدان انقلاب انداخته‌ایم. میدان انقلاب در تقاطع خیابان‌های انقلاب، کارگر و آزادی واقع شده و به دلیل قرارگیری در مرکزیت، از دسترسی مناسبی برخوردار است. میدان آزادی نیز بزرگ‌ترین میدان شهر تهران است و در بخش غربی آن قرار دارد. این میدان از شمال به خیابان بهبودی و خیابان شادمان، از غرب به اتوبان یادگار امام، از شرق به میدان انقلاب و از جنوب به خیابان جیحون متصل می‌شود. میدان آزادی و انقلاب به دلیل هم‌جواری با یکدیگر، یکی از مهم‌ترین محله‌های شهر تهران به حساب می‌آیند.

 

 طبق مشاهدات و بررسی ما از فایل‌های عرضه شده مشاوران املاک در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن، برای خرید یک خانه نقلی با مساحت 60 مترمربع در انقلاب، دست‌کم باید 3 میلیارد تومان نقدینگی داشت و در آزادی نیز، این رقم حدود 3 میلیارد تا 3 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌باشد.

برای خرید واحدی با متراژ 106 مترمربع در حوالی میدان انقلاب، با قدمتی بالای 30 سال، 4 میلیارد و 770 میلیون تومان بودجه لازم است. همچنین یک خانه 68 متری با قدمت 23 سال در این محله، 2 میلیارد و 950 میلیون قیمت‌گذاری شده است.

واحدی نوساز با متراژ 110 متر مربع نرسیده به میدان آزادی، 8 میلیارد و 250 میلیون تومان پیشنهاد شده است و  در استاد معین، یک خانه 75 متری با قیمت 3 میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت آپارتمان از انقلاب تا آزادی15