هزینه تزریق بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد؟

10:53 - 1401/11/11
درصورتی‌که نزد کسی از چروک‌های صورت خود شکایت کرده باشید احتمال دارد تزریق بوتاکس را به شما پیشنهاد بدهد. بااین‌حال ممکن است اطلاعات کافی در این زمینه مانند نحوه عملکرد بوتاکس، پروسه انجام آن و هزینه‌ای که دارد را به شما نداده باشد.

یکی از رایج‌ترین سؤالاتی که افراد در خصوص پروسه تزریق بوتاکس می‌پرسند هزینه انجام آن است. این کاملاً قابل‌درک است چرا که هزینه تزریق بوتاکس نقش مهمی را در تصمیم‌گیری شما ایفا می‌کند. در بسیاری از موارد افراد قبل از تزریق بوتاکس برای مشاوره به پزشک مراجعه می‌نمایند و یا بدون کسب اطلاعات کافی آن را کنار می‌گذارند. قبل از تزریق بوتاکس باید حتماً با پزشک دراین‌خصوص مشورت نمایید.

بااین‌حال دانستن برخی اطلاعات ضروری مانند هزینه این تزریق نیز به شما کمک می‌کند تا با ذهن بازتری تصمیم بگیرید. علاوه بر این برای افرادی که می‌خواهند بدانند آیا هزینه کردن برای بوتاکس ارزش دارد یا خیر دانستن مزایا و تأثیرات این روش می‌تواند کمک‌کننده باشد.

بوتاکس محبوب‌ترین روش برای ازبین‌بردن چروک‌های صورت محسوب می‌شود. اما باید بدانید تزریق بوتاکس ارزان نیست؛ اما به آن گرانی که بسیاری از افراد فکر می‌کنند نیز نمی‌باشد. قبل از این که در خصوص هزینه بوتاکس اطلاعات کسب کنید باید بدانید که این پروسه چگونه انجام می‌شود.

بوتاکس درمانی چیست؟

هزینه تزریق بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد؟20

تزریق بوتاکس یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای کاهش چروک‌ها و خطوط پوستی محسوب می‌شود و به همین دلیل افراد بسیاری عقیده دارند هزینه کردن برای بوتاکس ارزش دارد. کلمة بوتاکس مخفف سم بوتولینوم است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. این سم می‌تواند باعث بروز بوتولیسم در فرد شود.

ممکن است ترسناک به نظر برسد؛ اما باید بدانید بسیاری از مواد سمی در فرم‌های دیگر مزایای بسیاری دارند؛ مانند سم بوتولینوم.

بوتاکس  به‌عنوان سم، درصورتی‌که در دوز و مقدار صحیحی مصرف شود خواص پزشکی و زیبایی بسیاری دارد. بااین‌حال بیشتر برای درمان چروک‌های پوستی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در طول این پروسه دوز کمی از بوتاکس به پوست تزریق می‌شود. بعد از تزریق این ماده به‌صورت موقت ماهیچه‌های آن قسمت را فلج می‌کند.

تزریق بوتاکس فقط چند دقیقه زمان می‌برد و به هیچ بی‌حسی نیاز ندارد علاوه بر این بعد از تزریق نیز فرد نیازی به استراحت ندارد و می‌تواند بلافاصله به کار خود باز گردد. این روش درمانی کاملاً مؤثر می‌باشد و شاید به همین دلیل است که هزینه آن کمی بالا می‌باشد. بعد از گذشت 2 تا 3 روز از تزریق می‌توانید تأثیرات آن را ببینید.

بااین‌حال تأثیر بوتاکس دائمی نیست و به طور میانگین تا 3 ماه دوام دارد؛ اما در برخی موارد ممکن است تا 6 ماه نیز دوام داشته باشد. به‌صورت ایده آل برای گرفتن بهترین نتیجه از تزریق بوتاکس باید در طول سال 3 بار آن را تمدید نمود. اما خبر خوب این است که بعد از هر باز تزریق شدت و عمق چروک‌ها کم‌تر از قبل می‌شود در نتیجه به‌مرورزمان دیگر برای خلاص‌شدن از چروک‌های پوستی به تزریق نیازی نخواهید داشت.

تزریق بوتاکس چگونه عمل می‌کند؟

هزینه تزریق بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد؟8

بوتاکس را می‌توان نوعی نوروتوکسین نیز نامید. این ماده بعد از تزریق سیستم عصبی بدن را مورد هدف قرار داده و عملکرد عصبی را که باعث انقباض ماهیچه‌ها می‌شود مختل می‌کند. همین مکانیسم منجر می‌شود تا ماهیچه‌ها به طور موقت فلج شوند.

برای انقباض ماهیچه‌ها برخی عصب‌های خاص نوعی ماده شیمیایی به نام استیل‌کولین تولید می‌کنند. به‌صورت معمول این ماده در قسمتی که انتهای عصب با ماهیچه برخورد می‌کند تولید می‌شود. سپس استیل‌کولین تولید شده به گیرنده‌های عصبی موجود در لایه خارجی سلول‌های ماهیچه متصل می‌شود.

با تزریق بوتاکس روند طبیعی تولید استیل‌کولین مختل می‌گردد. در نتیجه چون مادة شیمیایی نیست که ماهیچه را وادار به انقباض کند، از سفتی و خشکی ماهیچه کاسته می‌شود. در ناحیه صورت هم با فلج شدن ماهیچه‌ها، خطوط و چروک‌های پوستی مانند خط اخم کاهش پیدا کرده و به‌مرورزمان کم‌رنگ‌تر می‌شوند.

تزریق بوتاکس آسان، بی‌خطر و مؤثر و بی تهاجم می‌باشد. همة این عوامل باعث شده است تا در سال‌های اخیر تقاضا برای تزریق بوتاکس افزایش پیدا کند.

این حقیقت که هزینه تزریق بوتاکس بسیار کم‌تر از جراحی می‌باشد نیز بر محبوبیت این روش افزوده است. قبل از این که به هزینه بوتاکس بپردازیم بهتر است کمی هم در خصوص مزایای آن بدانیم.

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است؟

هزینه تزریق بوتاکس در هر فرد متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توانیم هزینه دقیق آن را به شما اعلام کنیم؛ اما می‌توانیم هزینه حدودی آن را به شما اعلام کنیم تا برای پروسه از نظر مالی آماده باشید.

عواملی که بر روی هزینه بوتاکس تأثیر می‌گذارند

عوامل زیادی می‌توانند بر روی هزینه بوتاکس تأثیر بگذارند. برخی از راهنمایی‌ها به شما کمک می‌کنند تا میزان تقریبی هزینه تزریق بوتاکس را تخمین بزنید. فقط زمانی می‌توانید میزان دقیق هزینه‌ها را متوجه شوید که با پزشک مشورت کنید.

در ادامه به برخی از عواملی که می‌توانند بر روی هزینه‌های تزریق بوتاکس تأثیر بگذارند اشاره کرده‌ایم:

بزرگی ناحیه مورد تزریق

سایز ناحیه تحت درمان نقش مهمی را در تعیین میزان هزینه‌های بوتاکس بر عهده دارد. هرچه ناحیه بزرگ‌تر باشد هزینة تزریق بوتاکس نیز افزایش پیدا می‌کند. برای مثال برای ازبین‌بردن خطوط پیشانی به بوتاکس بیشتری نیاز است تا خطوط دور چشم. خوشبختانه بیشتر کلینیک‌های تزریق بوتاکس، برای تزریق چند ناحیه تخفیف قائل می‌شوند.

دوز مورد نیاز

 بسته به‌شدت و عمق چروک‌های پوست هزینه تزریق بوتاکس ممکن است افزایش پیدا کند. چرا که خطوط عمیق‌تر به بوتاکس بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل برای رسیدن به نتیجه‌ای که می‌خواهید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

محل کلینیک

لوکیشن کلینیک یا مطب پزشکی که برای تزریق بوتاکس به آن مراجعه می‌کنید نیز نقش مهمی را در تعیین میزان هزینه‌های بوتاکس ایفا می‌کند. برای مثال هزینه تزریق بوتاکس در شهرهای بزرگ مانند تهران و مشهد بیشتر از دیگر شهرها است. در مقابل در شهرهای کوچک می‌توانید برای تزریق بوتاکس هزینه کمتری بپردازید.

سابقه و اعتبار پزشک

درصورتی‌که فردی که تزریق بوتاکس را انجام می‌دهد فردی باسابقه و شناخته شده باشد به‌احتمال زیاد هزینه پرداختی شما بیشتر خواهد شد. در این حالت ممکن است هزیه شما بیشتر شود؛ اما در مقابل نتیجه‌ای که از تزریق بوتاکس می‌گیرید نیز ماندگارتر و بی‌نقص خواهد بود. کیفیت خدمات یکی از عوامل اصلی تعیین‌کننده میزان هزینه‌ها است.

خلاصه

میزان هزینه‌ها یکی از اصلی‌ترین عواملی است که بر روی تصمیم‌گیری برای انجام بوتاکس تأثیر می‌گذارد. بسیاری از افراد نگران این هستند که پرداخت هزینه برای تزریق بوتاکس ارزش دارد یا نه. یا برای کاهش هزینه‌های تزریق بوتاکس به پزشکان غیرماهر در این زمینه مراجعه می‌کنند تا هزینه کمتری بپردازند اما باید این مورد را بدانید که هزینه بالا ارزش حفاظت از شما در برابر عوارض جانبی و خطرات بوتاکس را دارد. سالیانه میلیون‌ها نفر بوتاکس تزریق می‌کنند و از نتیجة آن رضایت کامل دارند. بنابراین بالارفتن محبوبیت این روش درمانی خود نشان‌دهنده ارزش آن می‌باشد.