تحلیل تکنیکی شاخص بورس تهران؛

پیش بینی بورس فردا 7 آبان ماه / آیا تاریخ باز هم تکرار خواهد شد؟

16:52 - 1401/08/06
اکوایران: بورس تهران در هفته گذشته تماماً با منفی به کار خود پایان داد و در آخرین روز هفته قبل حسابی سنگ تمام گذاشت و با افت 26 هزار واحدی رکورد دار افت در چند هفته اخیر بوده است.

به گزارش اکوایران، نمادهای میدکو، فولاد، پارسان، کگل و کچاد از تأثیرگذاران سنگین منفی روز کاری قبل بودند. ارزش بازار بورس تهران نیز وارد کانال 4 هزار و 600 همتی شد و صد البته که در یک قدمی کانال 4 هزارو 500 همتی قرار گرفت و با این عدد تنها 5 همت فاصله دارد.

 

با نگاه به نمودار شاخص کل سرعت افت در بازار از محدوده سطح حمایتی یک میلیون و 300 هزار واحدی که به عنوان سطح حمایتی 78 درصد فیبوناچی محسوب می‌شد را شاهد هستیم. شاخص با افت روز چهارشنبه حمایت 88 درصدی فیبوناچی موج قبلی را نیز زیر سؤال برد.

شاخص اندیکاتور RSI در حال حاضر محدوده 13 واحدی را نشان می‌دهد جایی که برای اولین بار در طول سال های اخیر در هفته اول مهر ماه دیده شد. این باز نیز در هفته اول آبان ماه برای بار دوم به این محدوده هیجان فروش شدید رسیده است.

در هفته اول بهمن سال قبل شاخص از محدوده یک میلیون 283 هزار واحدی تا یک میلیون و 206 هزار واحدی با افت حدود 6 درصدی همراه شد و پس از آن شاهد رشد بازار بودیم.

حالا شاخص با کمی اغماض در همین محدوده های بهمن ماه سال قبل قرار دارد و همان رفتاری را از خود نشان داد که در هفته اول بهمن دیده شد.

حالا این سوال ایجاد می‌شود که تاریخ برای بازار سرمایه تکرار خواهد شد؟ و بازار بعد از این افت های شدید سریع تر از قبل به مسیر صعودی باز می‌گردد؟ و یا فعالان بازار در حال تصمیم گیری برای رسیدن به اعداد و ارقامی پایین تر برای شاخص هستند؟

ارزش بازار در 5 بهمن ماه 1400 روی رقم 4 هزارو 828 همت قرار گرفته بود و حالا با وجود این که شاخص در این محدوده قرار گرفته است (البته با کمی اختلاف) ارزش بازار سرمایه به کانال 4 هزار و 600 همتی رسیده است. 

پیش بینی بورس فردا 7 آبان ماه / آیا تاریخ باز هم تکرار خواهد شد؟19