نقشه بازار سهام در روز چهارشنبه؛

ریزش قیمت بزرگان بورس تهران

17:58 - 1401/07/27
اکوایران: امروز قیمت سهام اغلب بزرگان بازار ریزش کرد و «کچاد»، «فولاد» و «کگل» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه بیست و هفتم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 2 هزار و 396 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 310 هزار و 165 واحد رسید. 

 

شاخص هم وزن بورس با رشد 651 واحدی در سطح 378 هزار و 594 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) یک واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 853 واحد قرار گرفت.  

تداوم خروج پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای چهاردهمین روز متوالی منفی شد و 134 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 19 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای خودرو (شرکت ایران خودرو) و بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

ریزش قیمت بزرگان بورس تهران7

نمادهای پیشران بازار

امروز قیمت سهام اغلب بزرگان بازار ریزش کرد و «کچاد»، «فولاد» و «کگل» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «حکشتی»، «شفن» و «وغدیر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «دماوند» و «وملل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «سمگا» و «شراز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، قچار و ددانا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 22 هزار و 320 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 17 هزار و 820 میلیارد تومان بود که 800 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 22 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و 554 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بازار سهام

در معاملات چهارشنبه 74 نماد صف خرید داشتند و 47 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 31 درصدی به 183 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 23 درصد کاهش یافت و 106 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 210 میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 85 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) با صف‌ خرید 26 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خنصیر، نمادهای کمرجان (شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار) و بالبر (شرکت کابل البرز) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد دیران تعلق داشت که ارزش آن 2 میلیون تومان بود. پس از دیران، نمادهای ثاباد و اپال صف فروش داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

ریزش قیمت بزرگان بورس تهران1