پیش بینی بورس هفته / تعادل پائیزی در بازار سهام

17:05 - 1401/07/22
اکوایران: بورس توانست پس از 7 هفته صعود کند. با توجه به روند هفته گذشته انتظار می‌رود بازار در تعادل نسبی قرار بگیرد.

به گزارش اکوایران، شاخص بورس در دو روز پایانی هفته سوم مهرماه روند صعودی را در پیش گرفت و توانست نه تنها ریزش روزهای پیشین را جبران کند، بلکه در پایان هفته 5 هزار و 936 واحد بالاتر از هفته پیش بایستد. اما شاخص‌ کل هم وزن اندکی افت کرد و 78 واحد پائین آمد. 

 

در ابتدای هفته شاخص رشد 2 هزار و 868 واحدی داشت. در دومین روز کاری هفته شاخص 11 هزار و 639 واحد منفی شد و روز دو‌شنبه نیز شاهد افت هزار و 156 واحدی شاخص کل بودیم. 

روز سه‎‌شنبه روند بازار عوض شد و شاخص 9 هزار و 662 واحد صعود کرد. روز چهارشنبه نیز 6 هزار و 205 واحد بالا آمد تا شاخص کل در آخرین روز کاری هفته در رقم یک میلیون و 319 هزار واحد بایستد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 0.45درصد شود. 

در این هفته معاملاتی بورس تهران شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. در تمامی روزهای هفته ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی بود و در مجموع هزار و 262 میلیارد تومان خارج شد. 

پیش بینی بورس هفته / تعادل پائیزی در بازار سهام11

در این هفته ارزش معاملات خرد همچنان در سطح پائینی بود و میانگین روزانه آن نسبت به هفته پیشین 3 درصد رشد کرد. در روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد به 2 هزار و 96 میلیارد تومان سقوط کرد که کمترین رقم هفته بود. 

بنابراین حتی در روزهای صعودی بازار که برخی نمادهای بزرگ مانند گروه پالایشی با ورود پول و تقاضای حقیقی مواجه بودند، حجم معاملات پائین بود و مجموع معاملات به خروج سرمایه از بازار منتهی شد. 

برخی از تحلیلگران تصمیماتی همچون ثبات نرخ خوراک را سیگنال مثبت دولت قلمداد می‌کنند اما به نظر می‌رسد بازار به اعتماد سازی بیشتری نیاز دارد. برخی دیگر نیز معتقدند تصمیمات و سوگیری اصلی دولت را باید در تنظیم بودجه سال آینده دید. به همین خاطر گروهی از معامله‌گران در میان مدت منتظر لایحه بودجه و گزارش عملکرد 6 ماهه شرکت‌ها خواهند بود. با این حال یکی از علل رشد بازار در روزهای اخیر انتشار سیگنال‌های مثبت بوده است که می‌تواند بازار در هفته پیش رو در تعادل نگه دارد.

پیش بینی بورس هفته / تعادل پائیزی در بازار سهام0