نقشه بازار سهام در روز چهارشنبه؛

رکود نسبی و خروج پول از بورس / تک روی خودرویی‌ها در بازار سهام

14:52 - 1401/05/26
اکوایران: در آخرین روز معاملاتی بورس تهران، شاخص کل نزول کرد، معاملات سهام با رکود نسبی مواجه بود و خروج پول حقیقی افزایش یافت.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه بیست و ششم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 8 هزار و 104 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 451 هزار و 395 واحد رسید.  

اما شاخص هم وزن بورس با رشد 452 واحدی در سطح 399 هزار و 75 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 57 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 44 واحد باقی ماند.  

تغییر مالکیت سهام 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 175 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز گذشته 9 درصد افزایش داشته است. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 39 میلیارد تومان بود. پس از شپنا ، نمادهای های وب (شرکت داده گستر عصر نوین-های وب) و پترول (شرکت سرمایه گذاری و توسعه پتروشیمی خلیج فارس) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در مقابل، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد خساپا اختصاص داشت. پس از خساپا، نمادهای وساپا و سمگا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. 

رکود نسبی و خروج پول از بورس / تک روی خودرویی‌ها در بازار سهام16

نمادهای رهبر

امروز نمادهای «فارس»، «شبندر» و «شپدیس» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند و نمادهای «خودرو»، «خساپا» و «وتجارت» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «شاوان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «دماوند» و «بپیوند» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ریشمک و زکشت پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

خلاصه معاملات بورس چهارشنبه 26 مرداد 1401

ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 13 هزار و 132 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 7 هزار و 497 میلیارد تومان بود که 57 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 821 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 3 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 15 درصد رشد کرد و در رقم 60 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد خساپا (شرکت سایپا) با صف‌ خرید 11 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از خساپا، نمادهای بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) و غگلستا (شرکت پگاه گلستان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) تعلق داشت که ارزش آن 2 میلیارد تومان بود. پس از حپترو، نمادهای جم پیلن و کطبس بیشترین صف فروش داشتند.