جلوگیری از ورشکستگی مالی توسط وکیل قرارداد پایه یک دادگستری

08:51 - 1401/05/08
 وکیل قرارداد کسی است که مهم‌ترین نقش را در پرونده‌های مالی، قضایی و دعاوی ایفا می‌کند.

این شخص مؤظف است بر‌اساس قانون اساسی مطابق با دستورات کتاب قانون، برای هر‌‌یک از جرایم و شکایات تبصره تعیین کرده و به‌صورت عادلانه از موکل خود در امور مختلف دفاع کند.

 برای مثال: صاحب یک کارخانه قراردادی 2 ساله با یک شرکت بسته است که بر‌اساس قیمت تعیین شده محصولات خود را به آن شرکت می‌فروشد. در این هنگام به‌دلیل نوسان ارز و دلار، قیمت محصول پیشنهادی دو‌برابر شده و صاحب کارخانه مجبور است که ضرر سنگینی را متحمل شود؛  بر همین اساس میان دو طرف قرارداد اختلاف به وجود آمده  و گاهی کار آن‌ها به دادگاه و شکایت نیز کشیده می‌شود. یک وکیل وظیفه دارد که بر‌اساس مدارک محکمه‌پسند، با در نظر گرفتن عدل و عدالت، دو طرف قرارداد را به سازش دعوت کرده و حق را به حق‌دار برساند.

یک وکیل قرارداد پایه یک دادگستری باید چه خصوصیات‌هایی داشته باشد؟

وکالت همانند قضاوت یک شغل مقدس بوده که باید بر‌اساس عدل و عدالت به بهترین نحو اجرا شود. کسی می‌تواند یک وکیل موفق و محبوب شود که از نظر تحصیلات سواد کافی داشته باشد و بتواند در چارچوب قانون به‌صورت عادلانه مسئولیت‌های خود را انجام دهد. در‌واقع، وکیل یک رابط میان شاکی و متهم بوده که تلاش می‌کند روند پرونده را خیلی دوستانه پیش ببرد. یک وکیل خوب باید یک‌سری خصوصیت‌های اخلاقی داشته باشد که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

امین و راست‌گو

یک وکیل خوب و عادل باید اسرار موکل خود را به‌طور کامل حفظ کند و در هنگام دفاع از پرونده در جهت عدالت گام برداشته و از گفتن دروغ بپرهیزد. وکیل باید به گونه‌ای رفتار کند تا به‌خوبی اعتماد موکل خود را جلب کند‌.

متعهد و مسئولیت‌پذیر

یکی از ویژگی‌هایی که یک وکیل خوب باید داشته باشد، حس مسئولیت‌پذیری و متعهد بودن است. در‌واقع، کسی که وکالت یک پرونده را بر‌عهده می‌گیرد، مؤظف است در‌رابطه با روند پرونده با موکل خود صحبت کند. وکیل باید در زمان مقرر در جلسه دادگاه حضور پیدا کرده و با ارائه شواهد و مدارک در چهار‌چوب قانون از موکل خود دفاع کند.

داشتن روابط اجتماعی خوب

 کسی می‌تواند وکالت و دفاع از یک پرونده را بر‌عهده بگیرد که قدرت بیان خوبی داشته باشد و بتواند به‌راحتی با موکل، طرف مقابل و قاضی پرونده ارتباط برقرار کند. توصیه می‌کنیم برای انتخاب حرفه‌ای‌ترین وکیل قرارداد تهران به سایت وکلای عدل ایرانیان مراجعه کنید.

بررسی وظایف و تعهدات وکیل

وکیل قرارداد باید تمامی توضیحات و مطالب مربوط به پرونده را از موکل خود بخواهد و با ارائه مدارک و شواهد معتبر بر‌اساس قانون اساسی موکل خود را تبرئه کند. شخصی که وکالت یک پرونده را بر‌عهده می‌گیرد، مؤظف است در زمان تعیین‌شده  با به همراه داشتن یک‌سری مدارک لازم در جلسات دادگاه حضور داشته پیدا کند. از دیگر وظایف وکیل می‌توان به این مورد اشاره کرد که این شخص مؤظف است آرامش را در جلسات دادگاه برقرارکند و به قاضی پرونده، طرف مقابل و موکل احترام بگذارد.

جلوگیری از ورشکستگی مالی توسط وکیل قرارداد پایه یک دادگستری12

اهمیت حضور وکیل برای بهتر پیش رفتن روند پرونده

با توجه به این‌که یک وکیل خبره به تمام مطالب موجود در کتاب قانون تسلط دارد، می‌تواند با ارائه تبصره‌های مختلف حکم قاضی را به چالش بکشد. داشتن اطلاعات در هر مسئله‌ای روند کار را بهتر کرده و نتیجه مطلوبی به همراه خواهد داشت که وجود وکیل نیز از این مسئله مستثنی نیست‌. وکیل به‌عنوان یک دوست، نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا پرونده موکل به نتایج مطلوبی برسد. برای این‌که یک وکیل خوب و عادل را برای پرونده خود انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما گروه متخصص وکلای عدل ایرانیان است.

معرفی گونه‌های وکالت

وکالت در 4گونه تسخیری، انتخابی، معاضدتی و اتفاقی انجام می‌پذیرد که در این قسمت به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

تسخیری

 هنگامی‌که متهم نمی‌تواند از خود دفاع کند و توانایی مالی برای گرفتن وکیل را ندارد، وکیل تسخیری وارد عمل می‌شود و بر‌اساس شواهد و مدارکی که در دست دارد، از متهم دفاع می‌کند. این وکیل هم‌چنین می‌تواند در زمینه حقوق باز‌نشستگان و منابع مالی نیز فعالیت داشته باشد.

انتخابی

یکی از متداول‌ترین وکالت‌هایی که در پرونده‌های مختلف به‌کار گرفته می‌شود، وکالت انتخابی است؛ در این نوع وکالت شخص می‌تواند بر‌اساس تحقیقات و اطلاعاتی که به‌دست آورده، بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران را انتخاب کند. موکل می‌تواند پس از ثبت قرارداد در‌رابطه با مشکل پرونده با وکیل خود مشورت به عمل آورد تا وکیل نیز در مقابل بتواند روند پرونده را به ‌بهترین نحو پیش ببرد.

اتفاقی

اشخاصی که در رشته حقوق تحصیل کرده‌اند، اما شغل آن‌ها به‌طور رسمی وکالت نیست، می‌توانند با کسب اجازه از سوی دادگاه به رسیدگی روند پرونده خویشاوندان خود بپردازند.

معاضدتی

در صورتی که عدم‌توانایی مالی متهم برای اخذ وکیل از سوی دادگاه محرز شود، قاضی یک وکیل برای متهم انتخاب می‌کند تا بتواند از حقوق متهم دفاع کند؛ به این وکیل، وکیل معاضدتی گفته می‌شود.

پرونده‌های مالی پیچیده خود را به دست تیم حرفه‌ای وکلای عدل ایرانیان بسپارید!

تیم حرفه‌ای و بسیار معروف وکلای عدل ایرانیان در حل کردن مسائل مالی بسیار هوشمندانه عمل کرده و بهترین نتیجه را برای فرد به ارمغان می‌آورند. وکلایی که در این تیم مشغول به کار و فعالیت هستند، هر‌یک در حیطه تخصصی خود بهترین عملکرد را دارند. آن‌ها در تلاش هستند که بر‌اساس قانون اساسی مشکلات پرونده افراد را بر‌طرف سازند. برای ‌این‌که بتوانید با بهترین وکیل قرارداد شوید، توصیه می‌کنیم به گروه وکلای عدل ایرانیان مراجعه یا با شماره 02147783 تماس حاصل فرمایید.

منبع : گروه وکلای عدل ایرانیان