نقشه بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

سکته معاملاتی در بورس / 2 رکورد جدید در بازار سهام

14:20 - 1401/04/28
اکوایران: امروز دو رکورد جدید در بورس ثبت شد. ارزش معاملات سهام به کمترین سطح در 14 ماه اخیر سقوط کرد و برای بیست و چهارمین روز متوالی پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و هشتم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 888 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 468 هزار و 944 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت 755 واحدی در سطح 401 هزار و 678 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) یک واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 619 واحد قرار گرفت.  

خروج سرمایه

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای بیست و چهارمین روز متوالی منفی شد و 317 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام آریان (شرکت پارس آریان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 60 میلیارد تومان بود. پس از آریان، نمادهای نوری (شرکت پتروشیمی نوری) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

سکته معاملاتی در بورس / 2 رکورد جدید در بازار سهام1

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز نمادهای «کگل»، «فخوز» و «نوری» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «تاپیکو»، «فارس» و «وخاور» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «تجلی» و «پخش» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «غصینو» و «زاگرس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و نوری و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، فرابورس و قچار پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات در کف یک ساله 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 751 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 408 میلیارد تومان بود که 50 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 24 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 91 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 14 ماه اخیر است. 

صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 41 درصد کاهش یافت و 16 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 156 درصد رشد کرد و در رقم 41 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد وملی (شرکت هلدینگ صنعتی ملی) با صف‌ خرید 9 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وملی، نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد) و فسازان (شرکت غلتک سازان سپاهان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که ارزش آن 9 میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای سصفها، قشیر، خلنت و بالبر بیشترین صف فروش داشتند.