بهبود معاملات بازار سهام؛

بورس ریخت / سهم‌های دارویی‌ صعود کردند

16:33 - 1401/04/25
اقتصادنیوز: امروز قیمت سهام تمامی نمادهای صنعت دارویی رشد کرد و این گروه سبزترین گروه بازار بود.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه بیست و پنجم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 10 هزار و یک واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 480 هزار و 49 واحد رسید. 

 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت هزار و 435 واحدی در سطح 405 هزار و 576 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 55 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 751 واحد قرار گرفت.  

امروز نمادهای «فولاد»، «فارس» و «فملی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «تیپیکو»، «شپدیس» و «شبندر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «غصینو» و «شگویا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «آریا» و «ددانا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و خودرو و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، شاوان و ددانا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

گروه سبز بازار

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای صنعت دارویی رشد کرد و این گروه سبزترین گروه بازار بود. دتماد، تیپیکو، دکیمی، دسبحا، برکت، دجابر، دزهراوی، دیران، دسبحان، دلر، دارو، دابور، درازک، دروز، دشیمی و دلقما از نمادهای این گروه هستند که بیشترین رشد قیمت را در بازار سهام تهران داشتند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 21 هزار و 756 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 17 هزار و 94 میلیارد تومان بود که 79 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 40 میلیارد تومان رسید. 

رشد صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 27 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 138 درصد رشد کرد و در رقم 195 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد درهآور (شرکت دارویی ره آورد تأمین) با صف‌ خرید 31 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از درهآور، نمادهای وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا) و ددانا (شرکت داروسازی دانا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

دتوزیع، سنیر، دلر، دیران، برکت و دپارس دیگر نمادهایی بودند که بیشترین صف خرید را در پایان معاملات شنبه داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که ارزش آن 10 میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای وپست، فمراد، فلوله و حپترو بیشترین صف فروش داشتند. 

بورس ریخت / سهم‌های دارویی‌ صعود کردند1

همچنین بخوانید