کاهش نرخ رشد بازار سهام؛

بازدهی سهام مثبت شد؛ خروج پول از بورس افزایش یافت

10:49 - 1401/02/09
اکوایران: در هفته اخیر شاخص کل بورس روند پرنوسانی داشت و در پایان هفته بالا‌تر از سطح هفته گذشته قرار گرفت اما از نرخ رشد شاخص کاسته شد و شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم.

به گزارش اکوایران، روند صعودی شاخص کل بورس در هفته اول اردیبهشت ماه ادامه داشت. پس از آن که هفته پیش شاخص رشد 58 هزار واحدی را پشت سر گذاشت، روز یکشنبه 7 هزار و 488 واحد نزول کرد. روز دوشنبه شاخص 2 هزار و 586 واحد بالا آمد. روز سه‌شنبه نیز رشد شاخص ادامه یافت و 15 هزار 526 واحد صعود کرد اما در آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس تهران هزار و 434 واحد کاهش یافت. 

 

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 9 هزار و 213 واحد بالا‌‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 0.6 درصد شد. 

بر خلاف شاخص کل، در تمامی روزهای هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن صعود کرد. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 10 هزار و 259 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 2.5 درصدی را ثبت کرد. 

بازدهی سهام مثبت شد؛ خروج پول از بورس افزایش یافت1

رکود نسبی معاملات سهام 

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته 9 هزار و 256 تومان بود که نسبت به رقم 45 هزار و 651 میلیاردی هفته پیشین، افت 80 درصدی داشته است.

در هفته اخیر ارزش معاملات خرد نیز افت کرد. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 5 هزار و 904 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 6 هزار و 90 میلیاردی هفته پیشین، کاهش 3 درصدی داشته است. 

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 11 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 5 میلیارد تومان بیشتر بود و رشد 83 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 19 میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که 3.6 میلیارد تومان بود.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 348 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 11 میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 3 درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته 473 میلیارد تومان بود و در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که 234 میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در هفته اخیر شاهد خروج پول حقیقی در روزهای ابتدایی و انتهایی هفته بودیم و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت بود. 

 در مجموع کل هفته 278 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 69 میلیارد تومان بود.