پیش بینی بورس امروز 4 اردیبهشت 1401 / زورآزمایی در بازار سهام

10:52 - 1401/02/04
اکوایران: روز چهارشنبه شاخص بورس پس از 5 روز تعدیل شد و افت اندکی را پشت سر گذاشت. اما با توجه به صعود شاخص در یک ساعت پایانی و مازاد تقاضا در پایان معاملات، به نظر می‌رسد نیروهای صعودی در بازار همچنان قدرتمندتر هستند.

به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز – یکشنبه 4 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس پس از 5 روز صعود متوالی، افت اندکی داشت و 818 واحد پائین آمد. شاخص هم‌وزن 861 واحد رشد کرد و شاخص کل فرابورس کاهش 2 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 230 نماد رشد قیمت و 249 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 48 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 51 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت صنایع شیمیایی فارس (شفارس)، شرکت بیمه البرز (البرز) و شرکت کیمی دارو (دکیمی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین (صبا)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت کشت و صنعت شریف آباد (زشریف) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی 

در بورس شرکت سیمان غرب (سغرب)، شرکت ایران مرینوس (نمرینو)، و شرکت سیمان سفید نیریز (سنیر) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) و شرکت ویتانا (غویتا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ 299 میلیارد تومانی بسته شد.

در پایان معاملات چهارشنبه 5 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 51 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 33 درصد افزایش یافت و12 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته یک درصد افت کرد و در رقم 311 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس امروز 4 اردیبهشت 1401 / زورآزمایی در بازار سهام6

سهم‌های پُرتقاضا

روز چهارشنبه نماد خاهن (شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران) با صف‌ خرید 57 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از خاهن، نمادهای خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و وپست (پست بانک ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 سهم‌های صف فروش

در پایان معاملات چهارشنبه اغلب صف‌های فروش جمع آوری شد و تنها 5 نماد صف فروش داشتند. نماد سنیر (شرکت سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نمادهای نمرینو، غدشت، لسرما و حتوکا بیشترین صف فروش را داشتند. 

پیش بینی بورس امروز 4 اردیبهشت 1401 / زورآزمایی در بازار سهام12

پیش بینی بورس امروز

در هفته گذشته شاخص روند افزایشی داشت و تا روز سه‌شنبه 5 روز صعودی پیاپی را پشت سر گذاشت. اما در آخرین روز کاری هفته تعداد نمادهای قرمزپوش بیشتر شد و شاخص 818 واحد افت کرد. فولاد، وپارس، وبانک، فارس، خودرو، تاپیکو، خگستر و ونوین از بزرگان سبزپوش بورس بودند که بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در مقابل پارسان، شبندر، نوری، شستا، فخوز، شتران، کچاد، حکشتی و شپدیس بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند. روند تغییرات شاخص در روز چهارشنبه پرنوسان بود و سه بار تغییر مسیر داد. 

اما روند خروج پول حقیقی نیز در روز چهارشنبه برای دومین روز ادامه داشت و 125 میلیارد تومان از بازار سهام خارج شد. از سوی دیگر در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید 299 میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

برخی از تحلیل‌گران محافظه‌کاری معامله‌گران و افت شاخص در روز چهارشنبه را به علت تعطیلی روز شنبه می‌دانند. برخی دیگر نیز معتقدند پس از 5 روز صعود شاخص به استراحت و تعدیل نیاز داشت. با این حال با توجه به صعود شاخص در یک ساعت پایانی و مازاد تقاضا در پایان معاملات، به نظر می‌رسد نیروهای صعودی در بازار همچنان قدرتمندتر هستند.

پیش بینی بورس امروز 4 اردیبهشت 1401 / زورآزمایی در بازار سهام0