پیش بینی بورس امروز 31 فروردین 1401 / پازل آخر از هفته صعودی بازار

11:55 - 1401/01/31
اکوایران: در هفته اخیر بورس در تمام روزها صعودی بوده است. اگر امروز نیز رشد شاخص‌ها ادامه یابد بورس هفته‌ای تماما صعودی را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 31 فروردین- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 11 هزار و 221 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 513 هزار و 64 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 2 هزار و 798 واحد بالا آمد و در رقم 400 هزار و 574 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 60 واحد رشد کرد و به رقم 20 هزار و 765 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 285 نماد رشد قیمت و 187 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 60 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 39 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ ایران تایر (پتایر)، شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) و شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن)، شرکت سرمایه گذاری اعتلای البرز (اعتلا) و شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای واعتبار (شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران)، مرقام (شرکت ایران ارقام) و سصفها (شرکت سیمان اصفهان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس (سدبیر)، شرکت صنعت روی زنگان (زنگان) و شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی 305 میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 9 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 50 درصد رشد کرد و در رقم 314 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس امروز 31 فروردین 1401 / پازل آخر از هفته صعودی بازار10

بیشترین تقاضاها

امروز نماد وپست (پست بانک ایران) با صف‌ خرید 32 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وپست، نمادهای وپارس (بانک پارسیان) و ونوین (بانک اقتصاد نوین) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

در پایان معاملات سه‌شنبه اغلب صف‌های فروش جمع آوری شد و تنها 5 نماد صف فروش داشتند. نماد نمرینو (شرکت ایران مرینوس) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نمادهای سنیر، ثتران، کفرا و مرقام بیشترین صف فروش را داشتند. 

پیش بینی بورس امروز 31 فروردین 1401 / پازل آخر از هفته صعودی بازار8

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص‌ کل بورس تهران برای پنجمین روز متولی رشد کرد. پس از آن که روز دوشنبه شاخص وارد کانال یک میلیون و 500 هزار واحد شده بود، سه‌شنبه روز مهمی برای فعالان بازار بود که ببینند شاخص در قله 1.5 میلیون واحدی ماندگار خواهد بود یا پولبک می‌کند و رو به پائین برمی‌گردد. هر چند که هنوز این احتمال وجود دارد که شاخص به کانال 1.4 میلیونی برگردد اما تداوم رشد قیمت‌ها در روز گذشته نشان از تمایل به رشد در بازار سهام داشت. 

فارس، شپنا، شبندر، شتران، وپارس، وبملت،نوری، وتجارت، شیراز، بفجر، فولاژ و خراسان بزرگان سبز‌پوش بازار بودند که بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

فارس به تنهایی 3 هزار و 681 واحد شاخص را بالا کشید و پس از فارس، نمادهای پالایشی پیش برنده‌ی شاخص بودند. پالایشی‌ها بیشترین ارزش معاملات بازار را نیز داشتند. شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 223 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، شبندر، شتران، شستا، ورنا، خگستر، خودرو، خساپا، فملی و شبریز بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز دوشنبه رشد 50 درصدی داشت و به 314 میلیارد تومان بالغ شد. 

رشد ارزش صف‌های خرید و وجود مازاد تقاضا در بازار سیگنال مثبت به بازار سهام است و در مقابل خروج پول حقیقی سیگنال منفی معاملات دیروز است، هر چند که رقم آن کم بود. روز گذشته ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 7 میلیارد تومان بود. با این حال به نظر می‌رسد نیروهای صعودی در بورس قوی‌تر هستند و اگر امروز نیز رشد شاخص‌ها ادامه یابد بورس هفته‌ای تماما صعودی را پشت سر خواهد گذاشت. 

پیش بینی بورس امروز 31 فروردین 1401 / پازل آخر از هفته صعودی بازار10

 در همین رابطه: