نمادهای پیشران بازار سهام امروز؛

ریزش شاخص بورس / زور بانک‌ها به بازار سهام نرسید

16:34 - 1400/12/01
اقتصادنیوز: در اولین روز کاری اسفند ماه قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌ «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» افزایش یافت و این گروه سبزترین گروه‌‌ بازار بود.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه، اول اسفند 1400، شاخص کل بورس تهران با کاهش 7 هزار و 785 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 274 هزار و 405 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت 657 واحدی در سطح 324 هزار و 431 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 34 واحد پائین آمد و در سطح 17 هزار و 476 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 173 نماد رشد قیمت داشتند که 112 نماد بورسی و 61 نماد فرابورسی بودند. همچنین 295 نماد کاهش قیمت داشتند که 210 نماد بورسی و 85 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 35 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 59 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای لیدر بازار سهام

در اولین روز کاری اسفند ماه قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌ «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» افزایش یافت و این گروه سبزترین گروه‌‌ بازار بود. وبملت، وتجارت، ونوین و وبصادر در کنار نماد حکشتی 5 نمادی بودند که بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین بیشترین ورود پول حقیقی بازار به سهام وبملت اختصاص داشت. 

امروز نمادهای «فارس»، «وغدیر» و «نوری» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «هرمز» و «شگویا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فزر»، «سمگا» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس وبملت صدرنشین است و خودرو و وتجارت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 5 هزار و 9 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 145 میلیارد تومان بود که 23 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 744 میلیارد تومان رسید که 55 درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.