نمادهای پُرمعامله بازار سهام؛

رکود معاملات سهام در هفته سوم بهمن 1400

11:31 - 1400/11/22
اقتصادنیوز: در سومین هفته معاملاتی بهمن ماه 1400، میانگین ارزش معاملات کل بازار سهام رشد 11 درصدی داشت و ارزش معاملات خرد سهام 15 درصد کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در هفته اخیر شاهد کاهش میانگین ارزش معاملات خرد بورس بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس 3 هزار و 270 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 835 میلیاردی هفته پیشین، افت 15 درصدی داشته است.
در این هفته کمترین رقم ارزش معاملات خرد به روز دوشنبه برمی‌گردد که ارزش معاملات خرد 2 هزار و 930 میلیارد تومان بود و بیشترین رقم هفته نیز در روز یکشنبه ثبت شد که به رقم 4 هزار و 270 میلیارد تومان بالغ شد. 

جدول معاملات

 
در اولین روز هفته سهام تجلی (شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات) صدرنشین جدول معاملات بود و بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات بازار سهام را داشت.

روز یکشنبه دو نماد فولاد و تجلی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات را داشتند و روز دوشنبه خودرو (ایران خودرو) صدرنشین جدول معاملات بود. 

روز سه‌شنبه تجلی پرمعامله‌ترین سهام بازار بود و باز هم بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات بازار به این نماد اختصاص داشت. روز چهارشنبه نیز بار دیگر خودرو صدرنشین جدول معاملات شد.

رشد معاملات بازار سهام

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی نسبت به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل 162 هزار و 237 میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته 41 هزار و 249 تومان بود که نسبت به رقم 37 هزار و 58 میلیاردی هفته پیشین، رشد 11 درصدی داشته است.

ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی

در هفته‌ اخیر ارزش معاملات اوراق بدهی رشد نسبی داشت. مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر 172 هزار و 512 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین 9 درصد افزایش داشته است. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 45 درصد بود که نسبت به هفته پیشین افزایش داشته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با افت 66 درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به 772 میلیارد تومان رسید که 15 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.