لیدرهای اثرگذار در افت شاخص کل؛

نمادهای پیشران بورس در هفته نزولی بازار سهام

11:15 - 1400/09/26
اقتصادنیوز: در هفته اخیر شاخص کل روندی نزولی داشت. چه نمادهایی بیشترین تأثیر را در افت شاخص بورس داشتند؟

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، در هفته اخیر شاخص کل بورس به کانال 1.2 میلیونی سقوط کرد. در 4 روز ابتدایی هفته شاخص کل روند نزولی داشت و تنها در روز چهارشنبه اندکی رشد کرد. 

 

بیشترین ریزش شاخص کل در روز دوشنبه رقم خورد که شاخص بیشتر از 25 هزار واحد نزول کرد و وارد کانال یک میلیون و 200 هزار واحد شد و هفته را نیز در این محدوده به پایان برد. 

نمادهای پیشران بورس

روز شنبه نمادهای کگل (شرکت معدنی و صنعتی گلگهر)، شفن (پتروشیمی فناوران) و فولاد (فولاد مبارکه) بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس تهران داشتند. روز یکشنبه نمادهای فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران)، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) و فولاد (فولاد مبارکه) پیشران بازار در مسیر نزول بودند. روز دوشنبه نیز نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، کگل (شرکت معدنی و صنعتی گلگهر) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین تأثیر را در سقوط شاخص کل داشتند. 

روز سه‌شنبه نیز خودرو (ایران خودرو)، وغدیر (هلدینگ سرمایه گذاری غدیر) و خساپا (خودروسازی سایپا) بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. اما روز چهارشنبه که شاخص هزار و 377 واحد رشد کرد سه نماد میدکو (توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه)، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و شفن (پتروشیمی فناوران) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند و بزرگان قرمزپوش بازار خودرو (ایران خودرو)، مبین (شرکت مبین انرژی خلیج فارس) و وغدیر (هلدینگ سرمایه گذاری غدیر) بودند.