به گزارش اکوایران، مس پس از یک هفته صعودی منتهی به روز جمعه 12 نوامبر، ظرف هفته جاری در مسیر کاهش نرخ قدم برداشت به‌گونه‌ای که بهای آن در معاملات آتی بازار کامکس به کمتر از 4.3 دلار به‌ازای هر پوند سقوط کرد. افزایش عرضه مس ظرف هفته‌های اخیر باعث شده تا موجودی مس در انبارهای بورسی دنیا رشد داشته باشد، این در حالی است که تقاضا به دلیل رکود در بخش مسکن چین کاهش داشته است.

کمبود عرضه تحویل فوری مس نسبت به تقاضا برای آن باعث شده بود تا اختلاف قیمت میان مس در فروش نقدی و تحویل فوری با مس در فروش آتی و تحویل 3 ماه فاصله قیمتی قابل ملاحظه‌ای پیدا کند و در اصطلاح مس در فاز بکواردیشن قرار گیرد. اما افزایش عرضه و رشد موجودی مس قابل تحویل باعث شده تا بهای مس تحویل فوری در بورس فلزات لندن کاهش داشته باشد و این دو نرخ به یکدیگر نزدیک شوند.

شرکت‌های توسعه‌دهنده املاک چین همچنان با مشکل بحران بدهی روبرو هستند و مطابق آخرین داده‌های منتشر شده از بخش ساخت‌وساز در چین، میزان ساخت‌وساز در بخش املاک این کشور در ماه اکتبر کاهش 33.14 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشت. در عین حال میزان ساخت‌وساز چین از ژانویه تا اکتبر نسبت به مدت مشابه قبل کاهش 7.7 درصدی داشت.

همچنین، میزان سرمایه‌گذاری کلی شرکت‌های توسعه‌دهنده املاک چین در ماه اکتبر کاهش 5.4 درصدی داشت که نسبت به کاهش 3.5 درصدی در ماه قبل بیشتر بود. محقق مستقل کپیتال اکونومیکس مستقر لندن است، انتظار دارد با کاهش تقاضا از سوی چین و افزایش عرضه اولیه مس که به دلیل افزایش تولید با رشد قیمت‌ها، رقم خورد بهای فلز سرخ در سال آینده میلادی کاهش یابد.