ارزش معاملات خرد در پائین‌ترین سطح دو هفته اخیر؛

معاملات اندک در آخرین روز کاری بورس تهران

16:28 - 1400/08/26
اقتصادنیوز: در معاملات امروز، چهارشنبه بیست و ششم آبان 1400، ارزش معاملات خرد سهام به کمترین سطح در دو هفته اخیر رسید.

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز سه‌شنبه 2 هزار و 155 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 410 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با افزایش 2 هزار و 805 واحدی در سطح 386 هزار و 755 واحدی ایستاد. اما شاخص کل فرابورس (آیفکس) 9 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 243 واحد قرار گرفت.

 

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «شفن»، «شستا» و «شپدیس» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «فولاد»، «فارس» و «ومعادن» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «زاگرس» و «دماوند» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «سمگا»، «فرابورس» و «کوثر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس پترول صدرنشین است و شستا و بورس در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، فرابورس و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات خرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 14 درصدی به رقم 7 هزار و 259 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 518 میلیارد تومان بود که 21 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز برای سومین روز متوالی نزول کرد و با افت 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 169 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو هفته اخیر است. ارزش معاملات خرد 57 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.