به گزارش اکوایران بهای مس باوجود عرضه پایین این محصول همچنان در مسیر کاهش قیمتی حرکت داشت به‌گونه‌ای که در روز پایانی هفته اخیر یعنی جمعه پنجم نوامبر هر تن سنگ‌آهن برای فروش نقدی و تحویل فوری با نرخ 9 هزار و 740 دلار به‌ازای هر تن مورد دادوستد قرار گرفت که این رقم 2.1 درصد کمتر از بهای فروش آن در هفته قبل بود.

موجودی مس در بورس جهانی، شامل موجودی انبارهای بورس فلزات لندن (LME)، بورس  کالای شیکاگو (CME) و بورس آتی شانگهای، ظرف دو ماه گذشته کاهش یافته است به‌گونه‌ای که مجموع موجودی مس در انبارهای این بورس‌ها تا پایان اکتبر به 232 هزار و 550 تن رسیده که این رقم 30 هزار تن کمتر از ابتدای سال 2021 است و حدود 150 هزار تن کمتر از موجودی این بورس‌ها در اکتبر 2020 است. در حال حاضر میزان ذخیره مس در بورس شانگهای کمتر از 50 هزار تن است.

ظرف هفته اخیر مس در معاملات آتی با نرخی کمتر از بهای آن در بازار فروش نقدی و تحویل فوری به فروش رفت؛ به‌گونه‌ای که بهای هر تن مس معامله شده در بورس فلزات لندن با تحویل 3 ماهه به 9 هزار و 430 دلار به ازای هر تن رسید که این رقم 3.1 درصد کمتر از بهای فروش آن در معاملات تحویل فوری بود.

همچنین در روز پنجمم نوامبر هر تن مس در معاملات آتی بورس نیویورک با افت 0.6 درصدی هفتگی با نرخ 4.34 دلار به ازای هر پوند به فروش رفت.

چشم‌انداز منفی تقاضا برای مس باعث شده تا این محصول در معاملات آتی با نرخی کمتر از بهای آن در فروش فوری مورد دادوستد قرار گیرد. در این شرایط پرمیوم فروش مس تحویل فوری در بورس فلزات لندن به ارقامی بی‌سابقه رسیده است. این موضوع بیانگر آن است که تقاضای لحظه‌ای برای این فلز سرخ به مراتب بالاتر از عرضه آن است.