پیش بینی بازار سهام 3 آبان 1400

بورس کانال 1.4 میلیون واحد را از دست می دهد؟

09:58 - 1400/08/03
معاملات روز دوشنبه در سمت عرضه همچنان فعال ظاهر میشود اما سمت تقاضا به تناسب بازگشایی کامودیتی ها میتواند دوباره تحرکاتی را شکل دهد که معلوم نیست آیا میتواند مسیر شاخص را تغییر دهد.

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات بازار سهام از روز دوشنبه دوباره از سر گرفته میشود و این در حالی است که با رفتار بورس بازان در روز شنبه و تقویت فروشندگان در سمت عرضه، فرضیه تکرار الگوی پرفشار بودن سمت عرضه محتمل است. سمت تقاضا نیز میتواند به تاثیر از کامودیتی ها و سیگنال های جدید از ریسک های سیستماتیک همچون احتمال از سرگیری مذاکرات برجامی دوباره تحرکاتی را ایجاد کند.

با این وصف در صورت تداوم وضعیت کنونی، به احتمال زیاد فروشندگان دوباره در شاخص سازها و نمادهای کوچک فعال ظاهر شوند. با سیگنال دهی مثبت کامودیتی ها میتوان شاهد تغییرات مثبت در سهام های کامودیتی محور در قالب شاخص سازها بود.

به نظر میرسد جدال میان عرضه و تقاضا به صورت ناپایداری دنبال شود. هر چند که باید منتظر ماند شاخص در روز میانی هفته چه مسیری را دوباره از سر خواهد گرفت و در صورت شروع دوباره، شاخص چقدر میتواند در کانال 1.4 میلیون واحد باقی بماند.  

به احتمال قوی در صورت تداوم تحرکات سمت عرضه، شاخص دوباره کانال 1.4 میلیون واحد را از دست میدهد و دوباره بازار باید منتظر فشار پرزورتر سمت تقاضا برای رهایی از شرایط نزولی باشد. این شاید برای سومین بار متوالی باشد که در دو ماه اخیر بازار شرایط ورود و خروج به کانال 1.4 میلیون واحد را تجربه میکند. با این وصف هر بار اگرچه خروج ممکن است آسان تر باشد، اما ورود دوباره نیازمند فشارهای بیشتری بوده است.

اکنون شرایط برای تجدید حیات محرکه های صعودی بازار سخت تر شده و با تغییرات محدود در نرخ ارز و تخلیه فشار کامودیتی ها، سمت تقاضا با تداوم تردید و انتظار بورس بازان روبه روست. بازار چه از حیث متغییرهای دورنی و چه از حیث متغییرهای بیرونی، بازار با تردید و انتظار روبه روست؛ تردید از جانب نامعلوم بودن بسیاری از سیاست ها و تصمیم گیری های درونی و بیرونی در بازار و انتظار برای تعیین تکلیف شدن بسیاری از رویدادها همچون مذاکرات برجامی یا تعیین خط ریل و مشی تهیه و تدوین بودجه 1401 که بسیاری منتظرند ریل جدیدی برای سیاست گذاری شکل گیرد، است.

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم در قالب پاسخ فعالان و تحلیلگران بورسی نشان دهنده این است که هنوز تردید و انتظار بورس بازان رفع شده و البته بر دامنه آن افزوده شده و از بابت هر گونه تغییر و تحولات بعدی چه صعودی و چه نزولی ناشی از رفتار هیجانی خواهد بود. روند معاملات هم به همین دلیل شکننده و ناپایدار خواهد بود.

 

همچنین بخوانید

  • بورس کانال 1.4 میلیون واحد را از دست می دهد؟4
  •