نقشه بازار سهام در آخرین روز تابستان؛

بورس 6 تایی شد /خروج سریالی سهامداران حقیقی

17:02 - 1400/06/31
روز چهارشنبه برای ششمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 609 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با ریزش 4 هزار و 834 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 386 هزار واحد نزول کرد. شاخص هم وزن نیز با افت 6 هزار و 23 واحدی در سطح 415 هزار و 495 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس 157 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 564 واحد قرار گرفت. 

ششمین روز خروج پول حقیقی 

روز چهارشنبه برای ششمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 609 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فجهان (مجتمع جهان فولاد سیرجان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 121 میلیارد تومان بود. پس از فجهان، برکت (شرکت دارویی برکت) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس 6 تایی شد /خروج سریالی سهامداران حقیقی9

سهم های تاثیرگذار بر شاخص بورس

روز چهارشنبه نمادهای «پارس»، «شستا» و «فخوز» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «شپنا»، «شتران» و «وصندوق» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

سهم های تاثیرگذار بر شاخص فرابورس

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «فجهان» و «هرمز» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «سمگا» و «ومهان» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فسبزوار صدرنشین است و کالا و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، مدیریت و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 363 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 34 درصد کاهش یافته است. 

ارزش معاملات خرد نیز با رشد 20 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 8 هزار و 868 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 30 درصد تنزل کرد و در رقم 349 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 48 درصد کاهش یافت و 235 میلیارد تومان شد.

شرکت بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) با صف‌ خرید 103 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از اتکای، نمادهای شکام (صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز) و توسن (توسعه سامانه نرم افزاری نگین) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کالا (شرکت بورس کالای ایران) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 52 میلیارد تومانی داشت. پس از کالا، آپ (شرکت آسان پرداخت پرشین)  و فرابورس (شرکت فرابورس ایران) بیشترین صف فروش داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس 6 تایی شد /خروج سریالی سهامداران حقیقی2