سد بزرگ در بازار سکه

پیش بینی قیمت سکه 19 مرداد 1400/ حباب سکه بزرگ شد

09:56 - 1400/05/19
افت شدید اونس طلا موجب شد که ارزش ذاتی سکه به محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی سقوط کند. با وجود این معامله گران سکه با تکیه بر افزایش قیمت دلار کمی خریدهای خود را افزایش دادند و به دنبال این اتفاق، ارزش بازاری سکه رشد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، رشد قیمت دلار به بالای محدوده حساس ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی، انتظارات افزایشی در بازار سکه طلا را بالا برده است. با این حال، نزول بهای طلا در بازارهای جهانی، دست و پای سکه بازان را تا حدی بسته نگه داشته است. اونس طلا با شروع معاملات این هفته به یکباره تحت تاثیر فروش های از پیش تنظیم شده،  حدود ۸۰ دلار از دست خود را از دست داد و پس از آن هم با وجود افزایش قیمت نتوانست خود را به بالای محدوده هزار و ۷۵۰ دلار بازگرداند.

افت شدید اونس طلا موجب شد که ارزش ذاتی سکه به محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی سقوط کند. با وجود این معامله گران سکه با تکیه بر افزایش قیمت دلار کمی خریدهای خود را افزایش دادند و به دنبال این اتفاق، ارزش بازاری سکه رشد کرد. به گفته تحلیل گران بازار، در صورتی که افت اونس طلا رخ نداده بود، سکه روز دوشنبه به راحتی از مقاومت ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومانی عبور می کرد.

پیش بینی قیمت سکه 19 مرداد 1400/ حباب سکه بزرگ شد11

فلز گران بهای داخلی برای اینکه از سد مقاومت یاد شده در روز جاری عبور کند نیاز دارد که شاهد افزایش بهای دلار به بالای مرز ۲۶ هزار تومانی باشد. در کنار این، برای سکه بازان بسیار اهمیت دارد که روند نزولی بهای طلای جهانی متوقف شود. به نظر می رسد که برگشت اونس طلا به بالای محدوده هزار و ۷۵۰ دلار خوش بینی های افزایشی  معامله گران داخلی را تا حد زیادی افزایش دهد.

دیروز قیمت سکه با تکیه بر رشد دلار توانست اثر نزولی اونس طلا را خنثی کند ولی هم زمان حباب این فلز گران بها به بالای محدوده ۶ درصدی رسید. با توجه به چنین حبابی، در روزهای آینده سکه یا رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد یا شرایط نزول به زیر مرز ۱۱ میلیون تومانی فراهم خواهد شد.