پیش بینی قیمت سکه در روز 18 مرداد 1400

09:44 - 1400/05/18
اگر قیمت دلار روند صعودی نداشته باشد و قیمت طلا در بازار جهانی یاری نکند قیمت سکه در بازار مستعد ریزش سنگین است.

به گزارش اقتصادنیوز، رشد دیروز قیمت سکه امامی برای معامله گران معنادار بود. سکه در شرایطی که بازارهای جهانی تعطیل بودند، به افزایش بهای 4 دهم درصدی دلار، پاسخی 9 دهم درصدی داد و همین عدم تناسب در رشد، زمینه ساز افزایش حباب فلز گران بهای داخلی شد.

دیروز بعدازظهر فاصله ارزش ذاتی سکه و قیمت بازاری آن به بالای مرز 5 درصدی رفت و در محدوده 4/5 درصدی قرار گرفت. رشد حباب سکه، از نگاه برخی فعالان،‌ به معنای آن است که معامله گران این بازار نسبت به آینده قیمتی طلا و دلار خوشبین هستند. در واقع بخشی از سکه بازان تصور می کنند که در روز جاری یا دلار به رشد خود ادامه خواهد داد یا حداقل اونس طلا حرکت دوباره ای را به سوی محدوده هزار و 800 دلار کلید خواهد زد.

در صورتی که اتفاق های گفته شده رخ ندهد، سکه  می تواند با سرعت قابل توجهی در مسیر کاهشی قرار بگیرد. ارزش ذاتی سکه دیروز بعدازظهر در محدوده 10 میلیون و 600 هزار تومان قرار داشت و در شرایطی که دلار و اونس طلا رشد معناداری را تجربه نکنند، فلز گران بهای داخلی به سوی همان محدوده 10 میلیون و 600 هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

با این حال، اتفاق دیگری که افزایشی های بازار سکه را امیدوار کرد، شکست محدوده مقاومتی 11 میلیون و200 هزار تومان بود. به باور تحلیل گران فنی تا زمانی که فلز گران بهای داخلی بالای محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومان نوسان می کند، شانس صعود در بازار سکه بیشتر است. شکست محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومان می تواند زمینه ساز ورود قیمت سکه به کانال 10 میلیون تومانی شود.