تزلزل قیمت محصولات فولادی

13:45 - 1400/01/25
پس از رشد ملموس قیمت محصولات فولادی در بازارهای آتی ونقدی چین طی روزهای اخیر، روز سه شنبه سرانجام سرمایه‌گذاران دست به کار شناسایی سود شدند و همین امر نیز معاملات این محصولات را کمی متزلزل کرد. با این وجود اعلام خبر کاهش تولید فولاد چین در ماه می افت قیمت‌ها از شدت کاهش قیمت ها کاست.
تزلزل قیمت محصولات فولادی

رشد ملموس قیمت محصولات فولادی به خصوص از روز جمعه گذشته در بازار آتی شانگهای، قیمت‌های نقدی را نیز به شدت تحریک کرد. انتشار اخباری مبنی بر سختگیری بیشتر دولت چین به خصوص در استان هبی بر واحدهای فولادساز آلاینده عامل اصلی تحریک قیمت‌ها در روزهای اخیر بود.

پس از رشد اخیر قیمت ها، امروز سرمایه‌گذاران در بازار آتی شانگهای دست به کار شناسایی سود شدند امری که معاملات محصولات فولادی را متزلزل کرد. با این وجود خبر منتشر شده از سوی اتحادیه آهن و فولاد چین مبنی بر کاهش بیش از سه درصدی تولید فولاد اعضای این اتحادیه در 10 روز ابتدایی ماه می ‌از فشار موجود بر معاملات کمی کاسته است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با افتی 2/7 دلاری به 457 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه بیش از 4 دلار ارزان شد و قیمت 478 دلار را تجربه کرد. قیمت ها در جلسه معاملاتی صبح نیز روندی نزولی را تجربه کردند.