اهرم نقدینگی در رشد قندی‌ها

13:45 - 1400/01/25
پس از رشد افسار گسیخته نمادهای این گروه در بازه تقریبا دو ماهه اخیر، در روزهای اخیر شاهد نوسان قیمت‌ها هستیم. این مهم در روزهای اخیر به دنبال ورود و خروج نقدینگی در این نمادها اتفاق افتاده است.
اهرم نقدینگی در رشد قندی‌ها

معاملات در نمادهای قندی با افزایش تقاضا به انتهای بازار نزدیک می‌‌شود. در حالی که رشد مهار نشده قیمت‌ها در این گروه به عبور شاخص آن از سقف تاریخی منجر شد، در روزهای اخیر شاهد نوسان قیمت‌ها در عمده نمادها هستیم. از سویی سهام‌داران قرار دارند که با فروش در قله‌های قیمتی در این نمادها، به شناسایی سود اقدام کرده و از سوی دیگر شاهد ورود نقدینگی برخی سهام‌داران (با دید کسب سود مقطعی) به این گروه هستیم که به نظر می‌رسد در روزهایی که سهام عمده شرکت‌های بازار وضعیت چندان مناسبی ندارند، به دنبال کسب سود در گروه‌های کوچکتر هستند. به این ترتیب با تکرار این موضوع در معاملات امروز، رشد قیمت‌ها را به دنبال ورود این نقدینگی رویت می‌کنیم. برتری حجم معاملات در مقایسه با میانگین ماهانه در برخی نمادها که رشد قیمتی بیش از 4 درصدی را دنبال می‌کنند، به این موضوع اشاره دارد. «قزوین»، «قشهد» و «قشکر» از این دسته‌اند.

افزایش قیمت‌ها در معاملات روز جاری، رشد بیش از 2 درصدی شاخص آن را به همراه داشته است. در این رویداد معاملات در «قزوین» با صف خرید نزدیک به 3 میلیونی، بیشترین نقش را دارد.