جهش ملموس قیمت محصولات فولادی

13:44 - 1400/01/25
روند رشد قیمت محصولات فولادی در بازارهای چین امروز نیز ادامه یافت و این محصولات بالاترین قیمت خود را از ماه مارس تجربه کردند. افزایش نگرانی ها در زمینه احتمال کاهش تولید فولاد در چین اصلی ترین دلیل این روند به حساب می آید.
جهش ملموس قیمت محصولات فولادی

امروز قیمت بیلت در بازار نقدی تانگشان باز هم بالا رفت و همین امر نیز منجر به جهش بیش از 5 درصدی قیمت میلگرد در بازار آتی شانگهای شد و این محصول بالاترین قیمت خود از از اواخر مارس تاکنون را به خود دید.

هفته گذشته خبر رسید که دولت چین هدایت کمپینی را در ماه می به منظور تعطیل کردن واحدهای فولادساز با آلایندگی بالا راه انداخته و قصد دارد برای کنترل آلودگی های زیست محیطی واحدهای آلاینده را با محدودیت های جدیدی روبرو سازد . این کمپین که از 9 مارس کار خود را آغاز کرده، تا پایان ماه جاری میلادی نیز ادامه خواهد یافت. پیش تر نیز در همین ماه در استان هبی تلاش های جدی در زمینه تعلیق یا جریمه واحدهای آلاینده آغاز شده بود. به تبع این امر سازندگان محصولات طویل فولادی میزان خرید بیلت خود را در مقطع کنونی بالا برده اند چرا که نگران کمبود عرضه این محصول در هفته های پیش رو تحت تاثیر کاهش تولید در استان هبی هستند.

در این میان برخی از فعالان بازار فولاد اعتقاد دارند که رون کنونی رشد قیمت به زودی پایان خواهد یافت چرا که تنها در صورت بهبود وضعیت تقاضا و یا خارج ساختن دائمی بخشی از ظرفیت مازاد تولید فولاد از مدر تولید از سوی دولت چین می توان به پایداری قیمت های کنونی امیدوار بود

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با رشدی 16 دلاری به 462 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه 23 دلار گران شد و قیمت 486 دلار را تجربه کرد. پیش تر قیمت این محصول تا 489 دلار نیز بالا رفته بود.

.