حسابرس جدید مواد ویژه لیا در مجمع عمومی فوق‌العاده انتخاب شد

به دنبال رفع ابهام از «شلیا»

13:40 - 1400/01/25
مجمع عمومی فوق‌العاده مواد ویژه لیا امروز به منظور انتخاب بازرس و حسابرس قانونی انتخاب شد. تصمیم یک شرکت برای تعویض حسابرس قانونی پیش از پایان سال مالی در میان شرکت‌های بورسی چندان مرسوم نیست. این موضوع در شرایطی که قیمت نماد در کمتر از 6 ماه رشد نزدیک به 500 درصدی را به ثبت رسانده است، تا حدودی نگرانی را میان سهام‌داران تشدید می‌کند. شاید این موضوع عامل ایجاد نگرانی برای سازمان و توقف این نماد بوده باشد.
به دنبال رفع ابهام از «شلیا»

مجمع عمومی فوق‌العاده «شلیا» با حضور 51.8 درصد از سهام‌داران این شرکت روز گذشته برگزار شد. مجمع به ریاست محمد میرزایی قمی به عنوان رئیس مجمع (رئیس هیئت مدیره  و نماینده سرمایه‌گذاری توسعه سبز گلستان) آغاز شد. تاخیر اولیه در شروع مجمع (این جلسه با تاخیر یک ساعت آغاز شد)، اصرار هئیت رئیسه برای پایان هر چه سریع‌تر مجمع را به دنبال داشت. به این ترتیب رئیس مجمع موسسه حسابرسی اندیشمند تدبیر را به عنوان حسابرس و بازرس قانونی این شرکت معرفی کرد که بدون مخالفت دیگر سهام‌داران این موضوع به تصویب مجمع رسید.

با این حال توقف بیش از 3 ماه این نماد اعتراضاتی را از سوی سهام‌داران نسبت به نماینده سازمان به دنبال داشت. علت توقف از زبان نماینده سازمان بورس رشدهای غیر معقول قیمت این سهم در مدت کوتاه عنوان شد. نماینده سازمان بورس نسبت به ابهامات موجود مانند عدم ارائه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده 6 ماه و همچنین رشد غیرمتناسب ارزش بازار سهم با توجه به صورت‌های مالی این شرکت اشاره کرد. با علام نظرات سازمان در خصوص این نماد، اعتراض سهام‌داران بیش از پیش شدت گرفت و باعث شد نماینده سازمان بورس از نظرات خود تا حدی عقب‌نشینی کند.

برای بازگشایی نماد «شلیا» باید در انتظار تایید صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای این شرکت توسط حسابرس جدید بود. در این میان نهاد نظارتی فشار زیادی را بر حسابرس و شرکت وارد کرده تا صورت‌ها کاملا بدون نقص روی «کدال» قرار گیرد. با توجه به حساسیت بالایی که در قبال این سهم وجود دارد، شاید اخبار جدید از بازگشایی «شلیا» چند هفته دیگر به بازار مخابره شود.