سایه ریسک بر محصولات کاغذی

13:31 - 1400/01/25
معاملات در این گروه در ادامه موج صعودی قرار دارد که از انتهای آخرین ماه سل گذشته آغاز شد. به این ترتیب با افزایش تقاضای چشمگیر در سه نماد این گروه، رشدی در مرز 4 درصدی برای شاخص محصولات کاغذی قابل رصد است.
سایه ریسک بر محصولات کاغذی

در معاملات امروز نمادهای گروه محصولات کاغذی که شامل «چکاوه»، «چکارن» و «چکاپا» است، افزایش تقاضا را به طور محسوسی رویت می‌کنیم. در معاملات امروز این سه نماد که همگی رشدی در مرز 5 درصدی را تجربه می‌کنند، موجبات صعود بیش از 3 و نیم درصدی شاخص گروه رقم خورده است. این افزایش تقاضا به طور کلی در ادامه رشد قیمت‌ها که از انتهای اسفند 95 آغاز شد، دیده می‌شود. سهام‌داران «چکارن» در بازه مذکور، بازدهی 34 درصدی را تجربه کردند. همچنین این موج به طور فزاینده‌تری در «چکاوه» قابل رصد است. رشد 86 درصدی قیمت این نماد در این مدت، صحه‌ای بر این ادعاست. در سوی مقابل، «چکاپا» که تا حدودی از دو همگروهی خود بازماند (رشد کمتر از 23 درصدی)، صف خرید سنگینی را در روزهای اخیر تجربه کرده است. در معاملات امروز این نماد (در لحظه نگارش خبر)، رشد 5 درصدی قیمت همراه با صف خریدی در مرز 4 میلیون سهم رصد می‌شود. این در حالیست که عرضه سنگین حقوقی‌ها با فروش بیش از 11 میلیون سهم در معاملات آن دیده می‌شود.

با توجه به رشد قیمت‌های گفته شده در این نمادها به نظر می‌رسد در ادامه معاملات، ریسک خرید بالا باشد. ضمن اینکه با توجه به وجود سه نماد در شاخص این گروه، بررسی شاخص آن نیز به نتیجه مشابهی می‌رسد. شاخص گروه در بازه مذکور از سطح 7423 واحدی به محدوده بالاتر از 11 هزار و 720 واحد در معاملات امروز رسیده است. این سطح شاخص به رشد 58 درصدی آن در این مدت اشاره دارد. همچنین با رسیدن به ارتفاع مذکور، بالاترین سطح شاخص را در 25 ماه گذشته مشاهده می‌کنیم. مجموعه این رویدادها به بالا بودن ریسک خرید در این گروه اشاره داشته و به نظر می‌رسد ادامه رشد قیمت‌ها، مسیر دشواری را پیش رو داشته باشد.