روزهای خوب فلزات پایه

13:30 - 1400/01/25
با افزایش امیدواری‌ها نسبت به رشد تقاضا برای فلزات پایه به تبع انتشار گزارش‌های امیدوارکننده از اقتصاد آمریکا و همچنین در آستانه اعلام جزئیات طرح کاهش مالیات شرکتی از سوی رئیس جهمور این کشور در روز جاری باز شاهد رونق معاملات فلزات پایه هستیم. کاهش سطح ذخایر فلزات در بازار لندن نیز در این روند تاثیرگذار بوده است.
روزهای خوب فلزات پایه

پس از رشد مناسب قیمت فلزات در روز گذشته، امروز نیز شاهد ادامه این روند هستیم. پیشتازی ماکون در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در پایان هفته گذشته باعث بهبود روند معاملات در بازارهای کالایی از جمله فلزات پایه در این هفته شد. در این میان انتشار آمار رشد 5/8 درصدی فروش خانه‌های نوساز در ایالات متحده و رونق معملات خانه‌های موجود نیز چشم انداز مثبتی را پیش روی تقاضای این محصولات پدید آورده است. در این میان قرار است روز جاری دونالد ترامپ جزئیات بیشتری از طرح کاهش مالیات شرکتی را افشا کند که همین امر نیز بر رونق معاملات افزوده است. همچنین کاهش ملموس سطح ذخایر بسیاری از محصولات معاملاتی در بازار فلزات لندن نیز بر ایجاد فضای مثبت این روز‌ها تاثیرگذار بوده است. روز گذشته میزان موجودی انبار مس و روی در بازار فلزات لندن به ترتیب2600 و 1950 تن کاهش یافت. همچنین با افزایش میزان گواهی‌های انبار لغو شده آلومینیوم، سطح ذخایر موجود این محصول در بازار فلزات لندن در روز گذشته به کمترین میزان از ماه می‌سال 2008 میلادی تاکنون رسید.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشد قیمتی مختصر در سطح 5717 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی جزئی درصدی در سطح 1963 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/4 درصدی در سطح 2178 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با افزایشی 0/55 درصدی در سطح 2619 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم 0/6 درصد گران شده و روی نیز افزایش قیمتی یک درصدی را تجربه کرده است. سرب 1/3 درصد رشد کرده و در این میان مس توانسته جهش قیمتی به میزان یک را را پشت سر بگذارد.