عقبگرد خودرویی‌ها

13:30 - 1400/01/25
نمادهای این گروه در معاملات امروز با افزایش فشار فروش از سوی سهام‌داران همراه هستند. در حالی که روز گذشته نیز با شروع معاملات شاهد این موضوع و تقویت آن در ادامه معاملات بودیم، به نظر می‌رشد افت قیمت امروز این نمادها در ادامه مسیر اصلاح قیمتی روز قبل قرار دارد.
عقبگرد خودرویی‌ها

در حالی که در روزهای گذشته نمادهای این گروه با افزایش قیمت مسیر صعودی را طی کردند، اما ضعف عوامل بنیادی و رفتار هیجانی پیش از انتخابات در این گروه، نوسانات قیمت‌ها را تقویت کرده است.

در معاملات امروز این گروه افت قیمت یک درصدی در نمادهای «خودرو» و «خساپا» و کاهشی تقریبا 2 درصدی در «خزامیا» و «خاور» از این جمله‌اند. کاهش قیمت «خساپا» در حالی رویت می‌شود که حمایت نسبی حقوقی‌ها همانند روز گذشته دیده می‌شود (خالص خرید 4 و نیم میلیونی در لحظه نگارش خبر). همچنین در این گروه در نمادهایی مانند «خپارس» و «خکاوه» که به ترتیب رشد 40 و 47 درصدی را از اواسط فروردین تجربه کرده‌اند، فروکش تقاضای خریداران را با رسیدن به موقعیت شناسایی سود می‌توان رصد کرد. به این ترتیب با افزایش ریسک خرید در قیمت‌های فعلی، احتمال تقویت فشار فروش در ادامه افزایش خواهد یافت.

شاخص این گروه با افت نزدیک به یک درصدی رو به رو است. پیش‌تر در گزارشی به عدم وجود شرایط بنیادی مناسب در این گروه و رفتارهای هیجانی (با دید کسب سودهای موقت) اشاره شد.