ثبات نسبی فلزات‌پایه پس از سقوط شب گذشته

13:27 - 1400/01/25
پس از آنکه در معامللات عصر و شب گذشته در بازار فلزات لندن و همچنین بازارهای نقدی شاهد افت شدید قیمت فلزات پایه بودیم، صبح امروز فضا کمی تلطیف شده و قیمت‌ها بار دیگر به محدوده مثبت بازگشته است.
ثبات نسبی فلزات‌پایه پس از سقوط شب گذشته

فعالان بازار فلزات پایه سقوط قیمت این محصولات در بازار فلزات لندن را در جلسه معاملاتی پیشین بیشتر ناشی از فشار فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌دانند. در این معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری به منظور تسویه معاملات اعتباری و نقد شدن در شرایط پر ریسک فعلی اقدام به بستن موقعیت‌های معاملاتی یا فروش موقعیت به منظور تامین نقدینگی کردند که همین امر فشار ملموسی را بر بازار وارد کرد. برخی تحلیلگران نیز بالارفتن سطح فروش از دیدگاه تکنیکال را یکی از دلایل تضعیف بازار عنوان می‌کنند. در این معاملات قیمت مس  و سرب دو درصد پایین آمد و روی نیز نزدیک به 4 درصد ارزان شد. آلومینیوم نیز کاهش قیمتی 0/8 درصدی را پشت سر گذاشت.در معاملات صبح امروز اما شاهد افزایش سطح خرید سرمایه‌گذاران در بازار لندن پس از سقوط قیمت شب گذشته هستیم و همین امر کمی از بازار حمایت کرده است. با این وجود قیمت‌ها در بازار آتی شانگهای کماکان رو به افول است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات نقدی لندن با رشد قیمتی 0/8 درصدی در سطح 5649 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/18 درصدی در سطح 1905 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/7 درصدی در سطح 2132 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با افزایشی 0/5 درصدی در سطح 2540 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای شاهد افت قیمت مس و روی به ترتیب به میزان 0/8 و 2/9 درصد هستیم. سرب و آلومینیوم در این میان به ترتیب 2/4 و 2/1 درصد ارزان شده‌اند.