تازه‌ترین وضعیت صنعتی دریایی ایران تشریح شد

جهش‌هاي «خصدرا» روي موج ابهام

13:26 - 1400/01/25
قیمت هر سهم صنعتی دریایی ایران در حالی رشد 192 درصدی را در بازه زمانی یک‌ماهه تجربه کرده که هنوز دلیل مشخص و معینی برای این روند افزایشی متصور نشده است؛. سازمان بورس و اوراق بهادار که پیش از این بارها در اطلاعیه‌های جداگانه شفاف‌سازی از «خصدرا» را در دستور کار قرار داده بود این بار اعلام کرد: با وجود مکاتبات متعدد پاسخ مناسبی از شرکت دریافت نکرده و به همین دلیل وضعیت «خصدرا» در جریان رسیدگی در کمیته تخلفات انضباطی ناشران قرار دارد.
جهش‌هاي «خصدرا» روي موج ابهام

در حالی سازمان بورس و اوراق بهادار به تازگی از شرکت‌هایی که افزایش قیمتی محسوس و معنادار را پشت سر می‌گذارند درخواست شفاف‌سازی کرده که شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با وجود رشد 192 درصدی از 20 اسفندماه تاکنون، هنوز دلایل رشد قیمتی مزبور را مشخص و معلوم نکرده است.  از این بابت تشریح و تحلیل روند قیمتی «خصدرا» در بازه زمانی بیش از یک‌ماهه در وضعیت مبهم و پرریسکی قرار دارد؛ قیمت هر سهم «خصدرا» از 23 اسفندماه در قیمت 445 تومان به به یک هزار و 340 تومان در روزهای گذشته رسیده است. «دنیای بورس» پیش از این در بهمن‌‎ماه سال گذشته جریان خبری همسو با رشد قیمتی «خصدرا» را پیش‌بینی کرده بود.

در این میان بورس در تازه‌ترین اطلاعیه منتشره در خصوص وضعیت «خصدرا» اعلام کرده: این سازمان مکاتبات متعددی را با «خصدرا» (نامه‌های ارسالی یک، دو، سه، چهار، پنج) در خصوص ارائه اطلاعات تعیین شده مطابق با دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌ها، اخبار مطرح پیرامون فعالیت شرکت و اثرات آن بر وضعیت معاملات سهام انجام داده اما با وجود مکاتبات و پیگیری‌‎های مستمر، تاکنون پاسخی در این باره صورت نگرفته و اطلاعاتی نیز از طرف شرکت ارسال نشده است.

سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید روی وضعیت فعلی «خصدرا» از سهامداران تقاضا کرده: با توجه به نقص در افشای اطلاعات «خصدرا» در تصمیم‌‍های مرتبط با انجام معاملات سهام مدنظر قرار گیرد. بر مبنای اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار مسئولیت اطلاع رسانی نامناسب «خصدرا» و تصمیم گیری نادرست سرمایه گذاران بر عهده مدیران این شرکت است. براساس تازه‌ترین وضعیت، عدم ارائه اطلاعات صنعتی دریایی ایران برخلاف مفاد قوانین ، مقررات و دستورالعمل‌های این سازمان در جریان رسیدگی در کمیته تخلفات انضباطی ناشران قرار دارد.