احتمال ادامه رالی زغال‌سنگ تا 5 هفته آینده

13:22 - 1400/01/25
با وجود احتمال آغاز به کار مجدد سه خط ریلی حمل زغال سنگ در استرالیا در روزهای پیش رو، بازگشایی مهمترین خط ریلی تا پنج هفته آینده به طول خواهد انجامید.
احتمال ادامه رالی زغال‌سنگ تا 5 هفته آینده

بر طبق اعلام شرکت Aurizon  که به عنوان بهره بردار 4 خط مهم ریلی حمل مواد خام صنعتی به ویژه زغال سنگ در کویینزلند استرالیا شناخته می شود، خط ریلی بلک واتر  در روز دوشنبه و خط مورا در روز چهارشنبه آغاز به کار خواهند کرد. زمان بازگشایی خط نیولند نیز 14 آوریل یعنی 5 روز دیگر اعلام شده است.

در این میان انتظار می رود که رفع مشکلات وآسیب های پیش آمده در خط ریلی گونیلا که به عنوان مهمترین مسیر حمل زغال کک شو و زغال سنگ حرارتی  در کویینزلند  شناخته می شود تا پنج هفته زمان خواهد برد.

بدین ترتیب به نظر می رسد که در هفته های پیش رو نیز باید منظر باقی ماندن قیمت زغال کک شو در سطوح کنونی بود و حتی رشد قیمتبیش از پیش این محصول  نیز دور از ذهن نیست. 

ذکر این نکته ضروری است  در پی وقوع توفان سهمگین دبی در کویینزلند استرالیا علاوه بر اعلام وضعیت فورس ماژور از سوی شرکت‌های بزرگی همچون بی‌اچ پی بیلیتون و گلنکور در معادن زغال سنگ این کشور، روند صادرات نیز به تبع اخلال در سیستم ریلی این منطقه کماکان با مشکلات عدیده ای روبروست.تحت تاثیر این امر  شاخص قیمت زغال کک شو سخت گرید پریمیوم متال بولتن در قراردادهای فوب استرالیا طی روز جمعه 24/43 دلار بالا رفت و در سطح 260/01 دلار قرار گرفت و رشد قیمتی 72 درصدی را در طول هفته به ثبت رساند. زغال کک شو سخت نیز با افزایشی 71 دلاری در سطح 254/71 دلار قرار گرفت.