فاینانس واردات 2 هزار کیلومتر ریل

12:52 - 1400/01/25
2 هزار کیلومتر ریل از طریق فاینانس وارد کشور شده، این در حالی است که در قانون بودجه سال جاری مقدار قیر به ۳ میلیون تن نیز افزایش یافته و دولت در نظر دارد در راستای ساخت و توسعه حمل و نقل کشور با اختصاص یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تامین اعتبار طرح‌ها را انجام دهد.

ایسنا: خیراله خادمی از وارد شدن ۲ هزار کیلومتر ریل از طریق فاینانس به کشور خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر خطوط ریلی در مرحله روسازی قرار دارند و تلاش ما این است تا در نیمه اول سالجاری ریل‌گذاری این مسیرها از محل ۲ هزار کیلومتر ریل به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین از افزایش مقدار قیر به ۳ میلیون تن در قانون بودجه خبر دا د و گفت:‌ در سال جدید با اختصاص، هزار و ۷۵۰ میلیار د تومان اسناد خزانه اسلامی، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان  اوراق مشارکت و ... تامین اعتبار مورد نیاز از محل سایر منابع تلاش خواهیم کرد. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی برنامه‌ریزی شده در سال ۱۳۹۶، حدود هزار کیلومتر راه‌آهن به بهره‌برداری برسد و این در حالی است که متوسط این رقم در سال حدود ۲۰۰ کیلومتر است.