رشد فلزی-معدنی در معاملات امروز

12:43 - 1400/01/25
پش از افت شدید قیمت‌های سهام شرکت‌های مرتبط، شاهد افزایش تقاضا در آنها هستیم. این موضوع با توجه به نزدیک شدن قیمت‌ها به کف‌های حمایتی از روزهای گذشته آغاز شده بود. در معاملات امروز نیز شاهد ادامه و شدت تقاضا در این نمادها هستیم. افزایش قیمت‌ها در معاملات جهانی به اهرم کمکی در این گروه تبدیل شده است.
رشد فلزی-معدنی در معاملات امروز

سهام شرکت‌های معدنی و فلزی در روزهای گذشته با افت قیمت شدید همراه بودند. این موضوع که به واسطه افت قیمت‌های شدید در معاملات هفته گذشته بازارهای جهانی رخ داده بود، منجر شد تا اکثر نمادها به محدوده‌های حمایتی جدی برسند. به دنبال این رویداد شاهد افزایش تقاضا در برخی از این نمادها از ابتدای هفته جاری بودیم (نمادهایی چون «فرآور»،«فسرب» و «فاسمین» از این جمله‌اند) که خوشبینی به برگشت قیمت‌ها (بازار داخلی و همچنین جهانی) در آن موثر بوده است. در معاملات روز جاری اما افزایش قیمت‌ها در معاملات جهانی به تقویت قیمت‌ها در بازار داخلی منجر شد. افزایش قیمت فلزات به خصوص سرب، روی و مس در معاملات جهانی، ادامه موج تقاضا در بازار داخلی را به همراه داشت. کاهش موجودی انبار روی و آلومینیوم در بازار شانگهای و لندن دلیل اصلی رشد قیمت‌ این فلزات در معاملات جهانی به حساب می‌آید.

از گروه فلزات اساسی صف خرید در نمادهای «فاسمین»، «فباهنر»، «فلوله»، «کیمیا»، «فرآور»، «فزرین» و «فسرب» دیده می‌شود که در این میان صف خرید بیش از 3 میلیونی در «فباهنر»، بیشترین اقبال خریداران را به خود اختصاص داده است. در این گروه «فملی» به دنبال معاملات بیش از 3 میلیونی در محدوده مثبت (رشد نزدیک به 2 درصدی در لحظه نگارش)، بیشترین تاثیر مثبت را بر صعود 105 پله‌ای شاخص کل داشته است (23). همچنین در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز معاملات در «کروی»، «کبافق» و «کاما»، با صف خرید ادامه می‌یابد.