عرضه شکر و کره با قیمت مصوب

12:39 - 1400/01/25
ذخایر شکر مطلوب است و این در حالی است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده شکر مرغوب تصفیه شده درب کارخانه با قیمت 2520 تومان به صورت عمده عرضه می‌شود. این در حالی است که 5 تا 10 هزار تن کره در حال واردات است که هنوز وارد بازار نشده است و در صورت نیاز توزیع خواهد شد.

قیمت مصوب شکر

خبرگزاری صداوسیما: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده شکر مرغوب تصفیه شده درب کارخانه با قیمت 2520 تومان به صورت عمده عرضه و در بازار نیز هر کیلو کمتر از 3 هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی مصرف فروخته می‌شود. به گفته مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ذخایر موجود شکر خیلی خوب است و به هر میزان که نیاز باشد در بورس عرضه شده اما از آنجا که تقاضا کمتر از عرضه است استقبال چندانی نشده است. محمد علی قنبری تاکید می‌کند: میزان تولید شکر داخلی نیز مطلوب است و تاکنون یک میلیون و 600 هزار تن شکر تولید داخل در اختیار بخش خصوصی است.

قیمت مصوب کره

قنبری در خصوص «کره» نیز عنوان می‌کند: میزان مصرف کره در کشور حدود 40 هزار تن است تا حدود 3 ماه پیش قیمت این کالا در بازار بالا بود به همین علت طرح تنظیم بازار از آن زمان تاکنون ادامه دارد. براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هر قالب کره 50 گرمی 1500 تومان و هر قالب کره 100 گرمی 2900 تومان عرضه می‌شود. البته علاوه بر این، 5 تا 10 هزار تن کره در حال واردات است که هنوز وارد بازار نشده است و در صورت نیاز توزیع خواهد شد.