توصیه‌های وزیر صنعت به خودرویی‌ها

12:37 - 1400/01/25
وزیر صنعت، معدن و تجارت در توصیه‌‌ای به خودرویی‌ها می‌گوید: خودروسازان کشور باید از سال جدید مونتاژ خودروهای خارجی را کنار بگذارند و به سمت خودروسازی داخلی با تیراژ بالا حرکت کنند. نعمت‌زاده بر این باور است: پیگیری مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان و سایر کارفرمایان باید مستمر باشد چرا که در انتهای سال مشکلات بازار سرمایه مانع از وصول مطالبات در زمان تعیین شده می‌شود.

پیگیری مطالبات قطعه‌سازان

شاتا: محمدرضا نعمت‌زاده در نشستی با مدیران عامل خودروساز، قطعه‌ساز و بازرسان کیفیت خودرو اظهار کرد: باید چهره خودرو در کشور عوض شود و این موضوع میسر نمی‌شود مگر با جدی گرفتن کیفیت ساخت قطعات مورد نیاز خودروسازان که راه طولانی از طراحی تا خدمات پس از فروش را دنبال می‌کند. به گفته وزیر به جای اینکه فرایندهای بازرسی را افزایش داد، باید نتیجه آن را در قطعات ساخته شده مشاهده کرد. وی به قطعه‌سازان توصیه کرد: در تعامل با شرکت‌های خارجی به شفافیت قراردادها و طولانی نشدن آن‌ها توجه ویژه داشته باشند. این در حالی است که خودروسازان باید سرمایه لازم را برای تهیه ابزار مخصوص و مورد نیاز قطعه‌سازان در اختیار آن‌ها قرار دهد. به باور نعمت‌زاده پیگیری مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان و سایر کارفرمایان باید مستمر باشد چرا که در انتهای سال مشکلات بازار سرمایه مانع از وصول مطالبات در زمان تعیین شده می‌شود.

صادرات خودرو رضایت بخش نبود

محسن صالحی‌نیا؛ معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار اظهار کرد: در سال جاری شاخص‌های کیفی صنعت خودرو شرایطی را طی می‌کند که با یک رضایت نسبی روبه‌رو است. به گفته وی صادرات خودرو نسبت به سال گذشته رضایت‌بخش نبوده است. در این جلسه که مختص به موضوع‌های قطعه‌سازان و برنامه‌های آتی آن‌ها است، مواردی مانند میزان تولید، میزان بدهی‌ها، انعقاد قرارداد محصول‌های جدید، بحث نظارت کیفی شرکت‌های بازرسی همچنین وضعیت صادرات و پیش‌بینی سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.