بازگشت «فولاد» به بورس

12:30 - 1400/01/25
با اعلام ناظر بازار، این غول فولادی آماده بازگشت به بورس است. این شرکت که به دنبال تعدیل مثبت 53 درصدی با اعلام توقف رو به رو شد، پس از شفاف‌سازی روز گذشته، به معاملات بازمی‌گردد.
بازگشت «فولاد» به بورس

پس از تعدیل مثبت بیش از 50 درصدی این شرکت در گزارش پیش‌بینی سال 96، توقف «فولاد» را از سوی ناظر شاهد بودیم (بیش از 20 درصد تعدیل). پس از این رویداد، شرکت گزارشی از عملکرد ماه بهمن خود را بر روی «کدال» قرار داد. در روز گذشته نیز شاهد قرار گرفتن اطلاعیه شفاف‌سازی شرکت بر روی این سامانه بودیم.

پیش‌تر «دنیای بورس» به بررسی سودسازی «فولاد» تا انتهای سال پرداخته بود.

پیام ناظر بازار به این شرح است:

نماد معاملاتي شركت فولاد مباركه اصفهان، «فولاد»، با توجه به اعلام پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به اسفند 96، بدون محدوديت نوسان قيمت با استفاده از مكانيزم حراج تك قيمتي آماده انجام معامله است.

در فرآیند بازگشت این نماد، هم‌اکنون قیمت تعادلی در مرز 142 تومان قابل رویت است (با برتری نسبی سفارشات فروش). «فولاد» پیش از توقف، سطح قیمت 1419 ریال را تجربه کرده بود.

نهایتا این نماد با قیمت 142 تومان به بورس بازگشت. پس از این فرآیند، شاهد افزایش تقاضا در «فولاد» هستیم؛ به طوری که با انجام معاملات بیش از 10 میلیون سهم، رشد قیمت این نماد به بالاتر از 143 تومان دیده می‌شود. خریداران حقوقی 60 درصد این معاملات را به خود اختصاص داده‌اند (تا لحظه نگارش خبر در حوالی ساعت 11).