حضور پسابرجامی سیتروئن در ایران

12:24 - 1400/01/25
تا به امروز توافق نهایی درخصوص محصول‌هایی که سیتروئن در ایران می‌خواهد تولید یا عرضه کند، صورت نگرفته و این شرکت هم‌اکنون در حال مطالعه بازار ایران است.

لیندا جکسون؛ مدیرعامل شرکت سیتروئن در گفت‌وگوی اختصاصی با «دنیای اقتصاد» درباره توافق‌نامه سایپا و سیتروئن و تبدیل به قرارداد  گفت: بسیار به نهایی شدن قرارداد نزدیک هستیم اما هنوز به قرارداد نرسیدیم. به گفته جکسون در همکاری مشترک سیتروئن و سایپا اگر چه محصول‌ها به‌نوعی مشخص شده، اما تاکنون درخصوص آن‌ها اعلام رسمی صورت نگرفته است. وی دوباره تاکید کرد: تا به امروز توافق نهایی درخصوص محصول‌هایی که در ایران قرار است تولید و عرضه شود، صورت نگرفته و ما هم‌اکنون در حال مطالعه بازار ایران هستیم و قطعا با توجه به بررسی‌های صورت گرفته سبد محصول‌های سیتروئن در ایران مشخص خواهد شد.

مدیرعامل سیتروئن همچنین عنوان کرد: هدف ما با شریک ایرانی ساخت داخل 70 درصد است؛ بنابراین شروع داخلی‌سازی در پایان سال اول تولید 20 درصد در نظر گرفته شده و این موضوع برای ایران خودرو و سایپا فرقی ندارد؛ بنابراین سیتروئن نیز دقیقا در همین راستا حرکت خواهد کرد و حتی اگر به 70 درصد برسد، دلیلی ندارد در این بخش بماند و ممکن است به بالاتر از این میزان نیز برسیم.

 گفت‌وگوی مفصل لیندا جکسون را اینجا بخوانید.