دماسنج بازار

افزایش تقاضا در گروه سیمانی

12:22 - 1400/01/25
به دنبال ارائه گزارش‌های مقبول از نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی آتی در این گروه، افزایش تقاضا در اکثر نمادهای این دسته را شاهد هستیم.
افزایش تقاضا در گروه سیمانی

در این گروه که پس از افت زیادی که در سنوات اخیر شاهد آن بودیم، به دنبال برخی تحرکات از جمله تواق بر سر افزایش نرخ فروش سیمان در این صنف، شاهد تعدیل مثبت نمادهایی چون «سقاین» و «سرود» بودیم. موضوعی که بیش از هر چیز به افزایش نرخ فروش محصولات این شرکت‌ها (به خصوص رشد نرخ متوسط فروش سیمان فله تیپ 2) باز می‌گردد. همچنین «سنیر» در گزارش امروز خود از تعدیل مثبت 95 درصدی خبر داده است.

با گذشت یک ساعت از آغاز معاملات روز جاری، رشد رشد 5 درصدی قیمت سهام شرکت سیمان لار سبزوار و تشکیل صف خریدی در مرز 4 میلیون سهمی را مشاهده می‌کنیم. این در حالیست که «سخوز» و «سبهان» با افزایش تقاضایی که منجر به صعود نزدیک به 5 درصدی قیمت شده است، پس از «سبزوا» در تلاش برای رسیدن به صف خرید هستند. «سغرب» نیز با رشدی بیش از 4 درصد، به دنبال نمادهای یاد شده است تا بتواند صف خرید را در انتهای معاملات در کنار خود داشته باشد. همچنین رشدی در مرز 3 درصدی نمادهای «ستران»، «سدور» و «سشرق» نشان از تقاضای بالا در نمادهای این گروه دارد.