رفتار حقوقی‌ها در معاملات بورسی

12:19 - 1400/01/25
با پایان معاملات روز جاری، خالص خرید حقوقی‌ها در معاملات امروز بورس تهران، در مرز 5 میلیارد تومانی قابل رویت است.
رفتار حقوقی‌ها در معاملات بورسی

با پایان یافتن معاملات روز جاری، مجموع خریدهای خالصی که این سهام‌داران در بورس به انجام رساندند در محدوده 5 میلیارد تومان دیده می‌شود. 

در بین نمادهای بورسی، سهام شرکت دارویی برکت در حالی مانند روزهای اخیر بیشترین جذب نقدینگی از سوی حقوقی‌ها را به خود اختصاص داده است که معاملات این نماد تازه وارد، روند متفاوتی را در مقایسه با روزهای گذشته به خود دیده است. خالص خرید حقوقی‌ها در «برکت» بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان است. این مهم با خرید خالصی در مرز 7 میلیون سهم اتفاق افتاده است که رشدی نزدیک به 3 درصدی را برای قیمت این نماد به همراه داشته است. در این افزایش قیمت، مسیر نزولی سهم پس از ورود که تا روز گذشته و در محدوده قیمتی 220 تومانی ادامه داشت، نیز کاملا موثر بود.

پس از این نماد، سهام شرکت‌های بیمه دانا و کالسیمین قرار دارند. خریدی در مرز 5 میلیون سهم از سوی یک سهام‌دار حقوقی در «دانا» که در دقایق پایانی معاملات روزانه رقم خورد، رشد قیمت سهم را به میزان تقریبی 2 درصد رقم زد. این مهم به عنوان مانعی در برابر فشار فروش سهام‌داران عمل کرده و نهایتا بیمه دانا با قیمت 290 تومانی (افت ناچیز) به انتهای بازار رسید. با خریدهای دقیقه نودی حقوقی ها، 98 درصد از حجم تقاضای خرید این سهم در اختیار این گروه بود که با توجه به حجم پایین میانگین معاملات ماهانه (150 هزار سهم) به تاثیر آن خواهیم رسید.

رشد قیمت های جهانی روی و نوسانات این فلز در مرز 3 هزار دلاری توجه معامله گران حقوقی را به شرکت های تولیدکننده داخلی این فلز جلب کرده است. نماد «فامسمین» که با خالص خرید 3 میلیون سهمی حقوقی ها مواجه بود، معاملات را با رشد بیش از 4 درصدی تا میانه بازار دنبال کرد. هر چند  سهام شرکت کالسیمین پیش از اواخر ماه گذشته قیمت های بالاتر از 400 تومان را تجربه کرده بود، به نظر می رسد رشد دوباره قیمت و حضور در کانال 400 تومانی افزایش فشار فروش را به دنبال داشته است. بر این اساس صف خریدی که بواسطه حضور حقوقی‌ها در این سهم رخ داده بود، دوام نیاورد و افت قیمت سهم را شاهد بودیم. نهایتا «فاسمین» با رشد 3 درصدی به پایان معاملات امروز رسید.