سرمایه‌گذاری 400 میلیون یورویی پژو در ایران

12:17 - 1400/01/25
با تغییر محیط سرمایه‌گذاری پژو قصد دارد با 400 میلیون یورو بزرگترین سرمایه‌گذاری را در ایران به انجام برساند؛ به طوریکه مسئولان این خودروساز فرانسوی اعتقاد دارند بیش از هر زمان دیگری در ایران حضور خواهند داشت و ایرانیان باید یواش یواش به حضور پژو عادت کنند.

 کمار؛ مدیر منطقه آفریقا و غرب آسیا پژو در حاشیه چهارمین همایش بین المللی خودرو ایران در خصوص پرداخت غرامت به ایران گفت: بحث هایی را در این مورد با وزیر صنعت ایران داشته‌ایم، ما این کار را انجام دادیم و این اقدام را با مسولیت وزیر انجام خواهیم داد. ما این فکر را کردیم که یک قرارداد برد برد داشته باشیم.

باید به حضور ما عادت کنید

وی در پاسخ به سوال دیگر که پرسید در صورت بازگشت تحریم‌ها، آیا در ایران خواهید ماند؟ گفت: وزارت خارجه چند هفته پیش بیانیه‌ای صادر کرد و حمایت جامعه جهانی را از برجام اعلام کرد. به همین دلیل ما بسیار متعهدیم، بسیار جدی هستیم و در همین راستا مدیرعامل پژو نیز شخصا به ایران آمده است. وی در ادامه با بیان اینکه در 2 سال اخیر 25 مرتبه به ایران سفر کرده‌ام؛ به طوری که هر ماه، یک هفته در ایران هستم، می‌گوید:  اوضاع تغییر کرده است، باید شریکمان را رو در رو در ایران ببینیم. به گفته وی محیط فعلی ایران تغییر کرده است، ما بزرگترین سرمایه گذار در ایران هستیم و باید یواش یواش به حضور ما عادت کنید.

رد تولید محصول‌های قدیمی

کمار در قدیمی‌بودن پلت فرم دو محصول پژو 301 و پژو 208 و آمدن آن‌ها به ایران گفت: پژو 301 فیس لیفت که قرار است در ایران تولید شود، هنوز در دنیا عرضه نشده و پلت فرم این دو خودرو حداقل تا 10 سال آینده در سبد محصول‌های پژو باقی خواهد بود، ما این پلت فرم را ارتقا می‌دهیم و قطعا استاندارد یورو 6 و یورو 7 را پاس خواهد کرد.

وعده داخلی سازی 70 درصدی 

وی همچنین با بیان اینکه برخی قطعه‌سازان ایرانی در کلاس جهانی قرار دارند، گفت: طبق قرارداد در 9 ماه به داخلی سازی مناسبی خواهیم رسید و هدف ما بومی سازی حداقل 70 درصدی در تولید قطعات است. وی در مورد میزان سرمایه‌گذاری پژو در ایران نیز گفت: 400 میلیون یورو در ایران سرمایه گذاری خواهیم کرد که البته یک شبه محقق نمی‌شود و در دوره زمانی قرارداد صورت خواهد گرفت.

پاسخ به آتش‌سوزی‌های 405

ژان فلیپ امپاراتو؛ مدیرعامل پژو نیز در مورد آتش سوزی پژو 405 در سال‌های گذشته تاکید کرد: قصوری متوجه پژو نیست. به گفته وی اگر نقصی در قطعه وجود داشته باشد سریعا آن را با شریک ایرانی حل می‌کنیم.